“Strålende entrecôte, men sett av TID til besøket.”
Anmeldelse av Big Horn Steak House

Big Horn Steak House
Vurdert som nr. 1 162 av 1 649 Restauranter i Oslo
Kjøkken: Grill, Steakhouse, Grill
Middagsalternativer: Reservasjoner
Beskrivelse: Big Horn Steak House Møllergata serverer biffer i alle størrelser og spennende varianter. Alle hovedretter serveres med valgfrie poteter: Pommes frites, bakt potet, pannestekt potet, franske noisetter, hvitløksgratinerte poteter eller ris. Man kan også velge mellom mange typer tilbehør. Big Horn legger vekt på rask servering, rause porsjoner, uformell atmosfære og et hyggelig miljø på sine restauranter. Big Horn Steak House Møllergata ble etablert i 1985 som kjedens første. Restauranten har 70 sitteplasser og ligger sentralt i Oslo nær Eldorado kino. Inventaret har et klassisk Big Horn-preg, med mørkt treverk og gamle redskaper og bilder av helter fra det ville vesten og cowboylivet. Belysning fra gammeldagse oljelamper gir en hyggelig, lun og rustikk atmosfære. Big Horn Steak House har også to andre restauranter i Oslo: Big Horn Steak House Aker Brygge, Fjordalleen 2 Big Horn Steak House Majorstua, Bogstadveien 64
Anmeldt 4 uker siden

Fredag sen-ettermiddag er kanskje ikke den beste tiden å dukke opp på en restaurant i sentrum, uten å ha reservert bord.
Stappa full restaurant, god stemning, blide mennesker.
Vi fikk raskt bord, vennlig servitør.
Bestilte samme forrett, ulik hovedrett - uproblematisk, siden alle fyller ut sin egen lapp, med bordnummer, navn, forrett, hovedrett, sideretter etc etc etc.
Burde fått tilbud om drikke MYE tidligere, og selv om det sto at det var hvitvin på glass fra 4 beskrevne land, stemte ikke dette.
Fordi det tok SÅ lang tid, bestilte jeg likegodt dobbelt opp med drikke, så jeg ikke skulle forbli tørst.
Vel, lessken var god og kald, men fikk likevel ikke dobbelt opp, som bestilt.
Satt tørst og ventet, og måtte purre flere ganger på drikken.
Og tiden gikk... Hvor er maten? Nå er det IKKE mye mennesker her lenger?
Så kom da maten, hovedretten. Men... hvor er de deilige rekene vi venter på? Forretten? Nei, det hadde de glemt.
Hva? De lappene man skriver på, hadde tydelig tallet 5 på forrett på begge!
OM DET var greit at vi ikke fikk forrett? Spurte servitøren.
NEI, det var jo de deilige rekene vi satt og gledet oss til.
Joda, 1,5 time for å vente på "fast-food" som dette konseptet tross alt later som om det er, skal jo være kjapt, godt og forutsigbart, se det er en smule for lenge, ALT for lang ventetid.
Vi ble da lovet gratis forrett og dessert, noe vi hverken ønsket eller hadde tid til.
Men så:
MATEN var en entydig glede, akkurat som som skal være. Vidunderlige reker med hvitløk og chilli, og søtpoteter som valg til entrecôte, var et valg jeg skal gjøre igjen.
Bestilte (naturligvis) mer lessk, og nå kom bestillingen på sekundet. Bra.
Regningen var en fornøyelse, da vertskapet hadde redusert denne til en behagelig sum.
Så i og med at vi hadde god tid, var i godt humør, maten var rett og slett strålende, så blir dette karakter 4.
Takk for oss.

Takk, ArneH2

Anmeldt 4. september 2018 via mobile enheter

Smakløs og tam biff til 400,-. For meg er sausen også viktig, her serveres det en bearnese rett fra pose. Videre på tallerken var det tømt maiskorn rett fra boks. Nedtur.

Takk, Dan Marius H
Anmeldt 4. april 2018 via mobile enheter

Jeg er ingen matsnobb. Om oksen hette Oscar eller Rosa ( kuer skifter visst kjønn etter sin død) er det viktigste at biffen smaker og er mør. Tilbehør er viktig, og her kan jeg velge selv.
Jeg har aldri vært skuffet i Møllergata, det blir nok ikke du heller! saken er Biff!

Takk, JohnBreivik
Anmeldt 22. mars 2018 via mobile enheter

Åhhh Ja, dette smakte. God og mør biff, stekt som ønsket. Dette var godt Big Horn. Mulig jeg var sulten, men det frister uansett å komme tilbake.

Takk, JoHo68
Anmeldt 6. september 2017 via mobile enheter

Har ennå til gode å bli skuffet på Big Horn. Servicen er på topp, indrefileten perfekt stekt, maten kom raskt, i det hele tatt, vi fikk det vi kom for! Lokalet var koselig, toalettene rene.....
Vi kommer tilbake!

Takk, Per Erik E

Reisende som så på Big Horn Steak House, så også på

Har du vært i Big Horn Steak House? Del dine erfaringer!