“Så frem til en god middag”
Anmeldelse av Theatercafeen

Theatercafeen
Kjøkken: Norsk
God for: Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Lunsj, Middag, Frokost, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Med sitt internasjonale kjøkken og sin unike, summende atmosfære er Theatercafeen et av de mest populære spise- og møtestedene i Oslo. En legendarisk Wienercafé med en unik samling av portretter på veggene, og som står oppført på New York Times' liste over de 10 mest berømte kafeene i verden. Bordreservasjon anbefales, både for lunsj og middag.
Anmeldt 26. august 2021

Booket et vindusbord, ved ankomst vi vi vite at det ikke er noe de kan garantere. Vi ble anvist til et bort i en krok, fikk byttet bord og tilslengt en meny. Servitør forsvant og kom aldri tilbake til bordet.
Etter å sittet og ventet på både vått og tørt i ca en halv time, gikk vi derfra.
Kommer aldri til å besøke dette stedet igjen.

Dato for besøk: november 2020
2  Takk, OBara

Anmeldt 14. august 2021

Vi spiste afternoon tea på Theatercafeen, og på akkurat dette stedet forventet vi britisk standard à la Ritz i London og Balmoral i Edinburgh. Det fikk vi ikke. Med britisk standard tenker jeg et bredt utvalg te (alternativene her var peppermyntete, Earl Grey og grønn te), nok sandwicher til å bli passelig mett (vi fikk fire veldig små) og to varme scones (vi fikk én kald, muffinsliknende scones med perlesukker på toppen). Når det er sagt: Maten vi fikk var smakfull og veldig god, til tross for at enkelte av brødskivene var tørre. Etter vanlig, norsk standard hadde dette vært en veldig god afternoon tea om utvalget av te bare var bedre. Lokalet var flott, men hadde dårlig akustikk.

1  Takk, Karen190
Anmeldt 2. august 2021

Teatercafeen er litt oppskryt, det eneste som jeg syntes litt synd er at teatercafeen bruker hvit porselen enn det jeg hadde trodd, jeg trodde de brukte ett gammelt fint tradisjonelt porselen servis, men neida. men ellerså var alt fint og hyggelig. Men vil dra dit flere ganger uansett.

Dato for besøk: september 2020
Takk, Ole Chr T
Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Vi spiste bursdagsmiddag her og hadde alle tre retter. Som vanlig var servicen upåklagelig og maten var veldig god. Eneste som jeg kunne utsette var at kjøttet som skulle være medium/rare var overstekt. Heldigvis skjønte personalet feilen og vi fikk stekt nye kjøttstykker som var perfekt stekt. Er derfor veldig fornøyd med servicen nok en gang.

Dato for besøk: mai 2021
2  Takk, 558christiank
Anmeldt 17. juni 2021

Man forventer ikke å få biff tartar når man har bestilt Afternoon tea. Hvor var sconsen med syltetøy og clotted cream? Finger sandwichen var alt for stor. Jeg kan ikke forstå at man skal betale 425 kr for dette, 525 med champagne. Jeg har spist Afternoon tea på Ritz hotell i London. Det er på et helt annet nivå. Kommer ikke tilbake hit.

Dato for besøk: august 2020
Takk, X9042UUannes

Reisende som så på Theatercafeen, så også på

Har du vært i Theatercafeen? Del dine erfaringer!