“Variert og godt.”

Plah Restaurant
Kjøkken: Thai
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Middag, Sent på kvelden, Uteservering, Reservater
Beskrivelse: Plah RESTAURANT åpnet dører i januar 2004 som den første moderne Thai restaurant i Skandinavia. Etter mange år i bransjen har Plah RESTAURANT utviklet seg til en av de beste asiatiske restaurantene i Norge og Scandinavia. Plah har gjennom årene hatt en rekke avisomtaler og gode kritikker i bransjetidsskrifter som Vinforum, Aperitiff, Wine Spectator, Michelin Guiden og White Guide.
Anmeldt 2 uker siden

Variert og spennende meny på Plah Ahaan (streetfood by Plah). Vi valkgte småretter og med ett lite unntak så falt alt i smak. Deilige asiatiske retter som ble godt forklart og fulgt opp av servitør med ett unntak. Vi bestilte en bakt torsk, den er bakt under "trolldeig", servitøren glemte å fortelle oss at det var trolldeig, kona spiste det meste og da føler man seg ikke topp da neste servitør sier "Spiste du det???!!!" Måten denne servitøren håndterte dette på var svært bra. Med unntak av trolldeigen så var dette nok ett godt besøk, og restauranten anbefales om man skal ha en hyggelig aften med løs snipp. Anbefaler å bestille bord på forhånd, og be da om å ikke få bord ved inngangen, det blir noe trafikkert og litt masete.

Takk, frankrU8239MT

Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Vi hadde en full tasting meny , og den var helt nydelig og med akkurat passe porsjoner .
Nydelig vin og god service i tillegg gjorde kvelden gull .

Takk, Bardouini
Anmeldt 3 uker siden via mobile enheter

Brukte 5 timer på serveringen av smaksmeny. Utrolig mye venting mellom rettene. Servitøren kunne ikke anbefale drikke. Har vært på Plah 2 ganger før, men det er et par år siden. Dette var nok siste gang. Vil ikke anbefale stedet til noen. Altfor høyt priset i forhold til opplevelsen. Fy.

Takk, AnneRat
Anmeldt 23. juli 2019 via mobile enheter

Vi fikk en jålete nordlending som ikke kunne gi oss et eneste av bordene vi pekte på fordi de var reserverte(!!) . Vi satt der i 2 1/2 time med masse ledige bord og ingen var i nærheten av bordene vi spurte pent om også når vi gikk. Hva med litt serviceinnstilling?
Vel, det var langt fra vårt største problem. Servicen var tvers gjennom ELENDIG. Hans kongelige høyhet hadde knapt tid til å stikke innom. Langt mindre spørre hvordan maten smakte. Én gang ba vi om noe ekstra-fiskesaus- og da var vi virkelig til bry. Han hadde viktigere ting å gjøre enn å passe på gjestenes ve og vel..
Det interessante var da vi spurte om en vin(cremant) var god. Svaret vi fikk var: « det er derfor vi har bestilt den inn». Hjelp sier jeg bare! Vi har reist for mye og spist på altfor mye gode plasser til at et slikt svar tilfredsstiller oss. Servitøren er arrogant, belærende, lite oppmerksom og uinteressert. Maten er thaimat med norsk vri. Ikke mye streetfood for de som har vandret gatelangs i Bangkok minst 20 ganger. At kokken har bodd et år i Thailand imponerer ikke og gjør det ikke mer autentisk enn iskremselgeren hos Ben & Jerrys som kanskje aldri har vært i USA (og langt mindre kjenner til den tragiske skjebnen der-avsporing).
Jeg anbefaler maten på Ahaan men ikke pga servicen. Maten er helt ok, du ser ingen stjerner(som Dom Perignon første gang han smakte Champagne men du blir mett:-) Tips sparer du også.

Dato for besøk: juli 2019
2  Takk, Missjetlagged
Anmeldt 10. juli 2019 via mobile enheter

Vi var her en mandag, ikke mye folk og for så vidt ganske rolig. Det tok 45 min før vi fikk bestille, og da kunne servitøren informere om at det var tomt for en del retter. Vi bestilte, og det tok ca 20 min før vi fikk drikke og 50 min før vi fikk første rett. Sånn fortsatte hele kvelden. Ingen informasjon, varm drikke, og glassene var lenge tomme før påfyll som vi måtte spørre om flere ganger. Dårlig service

Dato for besøk: juli 2019
3  Takk, 301renatel

Reisende som så på Plah Restaurant, så også på

Har du vært i Plah Restaurant? Del dine erfaringer!