“God mat og god service i flotte omgivelser”
Anmeldelse av Plah Restaurant

Plah Restaurant
Kjøkken: Thai
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Middag, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Plah RESTAURANT åpnet dører i januar 2004 som den første moderne Thai restaurant i Skandinavia. Etter mange år i bransjen har Plah RESTAURANT utviklet seg til en av de beste asiatiske restaurantene i Norge og Scandinavia. Plah har gjennom årene hatt en rekke avisomtaler og gode kritikker i bransjetidsskrifter som Vinforum, Aperitiff, Wine Spectator, Michelin Guiden og White Guide.
Anmeldt 5. september 2021 via mobile enheter

Nydelig tolkning av det Thailandske kjøkken i koselige omgivelser. Behagelige omgivelser. Passe lydnivå på bakgrunnstøy. Veldig god mat og en fyldig vinliste. God service og helt nydelig plass for en moddag sammen med venner eller forretning.

Dato for besøk: september 2021
Takk, Keichiw

Anmeldt 24. juli 2021 via mobile enheter

Spiste her mens jeg var i Oslo. Satte utenfor å spiste. Var god mat, god drikke og god service. Er en litt mer eksklusiv restaurant, men absolutt verdt besøket.

Takk, jaki1983
Anmeldt 11. juli 2021 via mobile enheter

Vi spiste full tasting meny.
Varierende kvalitet på maten på de vel 12 rettene. Fra øverst hylle og til under middels. Betjeningen hadde god kontroll på meny og råvarer. Hyggelige og behjelpelig men når noe ikke falt i smak var de ikke så servicevennlige.
Drikkepakken var også noe varierende og komplementere ikke maten i særlig grad.
Alt i alt langt ifra noen toppscore. Får en svak 3-stjerner men prisen tatt i betraktning er det kanskje i overkant.

Takk, Camper781044
Anmeldt 22. juni 2021 via mobile enheter

Vi var en gjeng på 9 og spise en meny som var bestilt i forkant. Jeg opplever at vi fikk for lite mat. I tillegg var stolene ustabile og flere blant herrene i selskapet opplevde at beinene på stolene sviktet når man beveget seg på stolen. Ingen av oss er unormalt stor. Dette gjorde det var umulig å slappe av under middagen.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, Thomas83Oslo
Anmeldt 1. juni 2021

Vi besøkte Ahaan (Plah street food) og bestilte "kokkens anbefaling" .
De fleste rettene var veldig gode, men det er noen ting å sette fingeren på. Særlig desserten.

Så kom maten. Alle rettene må sies å være gode, men wokka blåskjell innehold FOR mange skjell som ikke hadde åpnet seg. Over halvparten faktisk. De bør, etter min mening, lukes vekk.
Den "berømte" svineskanken var deilig - og det var rikelig med kjøtt.

Men når vi kom til desserten, var dette et mageplask av dimensjoner! At en restaurant på dette nivået kan servere en så enkel og tam bananasplit, er meg en gåte. To iskuler (riktignok ok is) og så 3 biter ubehandlet banan, som ikke engang var moden....ærlig talt; det holder ikke.

Før maten bestilte vi et glass bobler. Boblene kom i 80-talls "flutes" og inneholdt Max 1 dl. Til maten kjøpte vi flasker og fikk da anbefalt gode viner som passet bra til maten.
Etter maten ønsket vi nok et glass hver. Barbera ble da servert i noe som liknet mest på rieslingglass og mengden lå igjen under hva man forventer (tipper vi fikk ca 1 dl). Ingen Big deal, men det irriterer en smule når de er så snaue på mengden i glass.

Totalt sett - en opplevelse sånn midt på treet. Helt grei mat, men ikke verd pengene.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Reisemannen1975

Reisende som så på Plah Restaurant, så også på

Har du vært i Plah Restaurant? Del dine erfaringer!