“En institusjon som lever i beste velgående”
Anmeldelse av Lorry

Lorry
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Kulturinstitusjonen Lorry er en av Oslos mest populære og mytomspunne restauranter. Kjent for velsmakende og tradisjonelle retter servert i generøse porsjoner. Restauranten har en bred norsk og internasjonal meny, og er i dag et begrep i hovedstaden med sine to etasjer hvor alle vegger, tak og trapper er tapetsert med kunst. Lorry appellerer til en bred målgruppe, folk fra øst og vest, ung og gammel, politikere, næringslivsfolk, journalister, skuespillere, forfattere, kunstnere, kulturpersonligheter og mange, mange andre.
Anmeldt 7. november 2018 via mobile enheter

Maten er ok. Nok å velge mellom av øltyper. Men det er ikke først og fremst derfor man besøker Lorry. Det er tradisjon, kultur og atmosfære så det holder her. Hyggelig sted.

Dato for besøk: desember 2017
Takk, Oivind_oivind

Anmeldt 14. oktober 2018

Vi var 6 personer som var her for lunsj. Vi fikk god mat og svært hyggelig service. Dette er et svært populært sted med mange gjester.

Takk, ChristianHellevang
Anmeldt 15. september 2018

Ett år etter at vi feiret eldste sønn med en middag på Lorry, vendte vi tilbake med samme mål for øyet i år også, men denne gang med lunsj som mål. Temperaturen i begynnelsen av september var fin så vi besluttet å sitte utendørs. Enkelte retter på menyen var man tydeligvis utsolgt for, men det gjorde ikke så mye. Likevel mye å velge mellom.

Og makan til rask levering skal man vel lete lenge etter, kun et kvarter etter at maten var bestilt. Veldig god mat som fjorårets middag.
Beliggenheten på restauranten rett ved Slottsparken og i bunnen av Hegdehaugsveien/Bogstadveien er ideell om man f.eks har ruslet Bogstadveien ned i shoppingens tegn.
Selv om man ikke tok en øl til maten denne gangen(kjørte bil) så er Lorry et av stedene i Oslo med det mest rikholdige utvalget, over 200 sorter. Så selv om du ikke skal spise; Lorry er den perfekte puben også!! Tipper veldig på grensen til en 5'er.

Takk, johnnyo584
Anmeldt 12. september 2018 via mobile enheter

Stedet er en klassiker og lever nok godt på det. Lokalet er stort over flere etasjer samt uteservering. De har en spennende innredning og varierte sittegrupper. Aldersgruppa er vel primært over 50. Kunne vært ett topp sted om ikke maten var så vanvittig elendig.

Takk, Dreamer804999
Anmeldt 9. september 2018

Lunsjen med venner var utmerket. Måltidet var godt. Servitøren var både hyggelig og oppmerksom. Alt var som det skulle være. - Nesten.
Restauranten virket litt "rufsete" denne fredagen etter gårsdagen og før kveldens storinnrykk. Vi måtte bl.a. be servitøren om å fjerne et uappetitlig og velbrukt lommetørkle som lå oppå radiatoren vi satt ved siden av.
Har ikke stedet tidligere fått en påpakning av helsemyndighetene for "gjennomgående dårlig rengjøring"? Dette gjaldt riktignok kjøkkenet.
Toalettene var ellers ualminnelig rene og delikate, la vi merke til, da vi var en tur innom som snarest før vi ruslet hjem. Rett skal være rett.
Se etter flere anmeldelser av MulleEllum.

Takk, MulleEllum

Reisende som så på Lorry, så også på

Har du vært i Lorry? Del dine erfaringer!