“alltid en opplevelse utover maten”
Anmeldelse av Lorry

Lorry
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Kulturinstitusjonen Lorry er en av Oslos mest populære og mytomspunne restauranter. Kjent for velsmakende og tradisjonelle retter servert i generøse porsjoner. Restauranten har en bred norsk og internasjonal meny, og er i dag et begrep i hovedstaden med sine to etasjer hvor alle vegger, tak og trapper er tapetsert med kunst. Lorry appellerer til en bred målgruppe, folk fra øst og vest, ung og gammel, politikere, næringslivsfolk, journalister, skuespillere, forfattere, kunstnere, kulturpersonligheter og mange, mange andre.
Anmeldt 22. november 2018

alltid hyggelig og spennende å spise på Lorry. Mye artige mennesker og herlige dagens husmannskost som alltid er velsmakende og store posjoner. god service og herlige gjester rundt deg - en opplevelse utover maten.

Takk, 144Bj_rn_A

Anmeldt 21. november 2018

Middag med kolleger i julebordsesong. Restauranten var omtrent halvfull. Vi hadde bestilt, og ble tatt i mot av en servitør som pekte i retning mot bordet vårt. Fant veien selv. Tok litt tid før en annen kom med menyer. Drikke ble servert, men det kom aldri noe vann eller brød til bordet. Kanskje det ikke er vanlig her?
Restauranten har julemeny og det var 5 hovedretter og 3 desserter tilgjengelig. Ingen forretter. Gruppen vår bestilte pinnekjøtt og lutefisk. Begge deler kostet rett oppunder 600.- Lutefisken var underkokt, lot seg ikke flake, og fremsto som en steinhard klump. Ble byttet ut etter forespørsel men også det nye stykket var ukokt i midten. Pinnekjøttet var helt ok. Servitører fulgte ikke opp bordet hverken med mat eller drikke, til tross for at det var få gjester. Til dessert hadde vi multekrem til kr 179.- , som var veldig kompakt, kremen var overpisket og dessuten tilsatt tyttebær og amerikanske blåbær. En underlig kombinasjon for en tradisjonsrett. Alt i alt en skuffende opplevelse og overhodet ikke verdt pengene.

Takk, 926kathrinee
Anmeldt 7. november 2018 via mobile enheter

Maten er ok. Nok å velge mellom av øltyper. Men det er ikke først og fremst derfor man besøker Lorry. Det er tradisjon, kultur og atmosfære så det holder her. Hyggelig sted.

Dato for besøk: desember 2017
Takk, Oivind_oivind
Anmeldt 14. oktober 2018

Vi var 6 personer som var her for lunsj. Vi fikk god mat og svært hyggelig service. Dette er et svært populært sted med mange gjester.

Takk, ChristianHellevang
Anmeldt 15. september 2018

Ett år etter at vi feiret eldste sønn med en middag på Lorry, vendte vi tilbake med samme mål for øyet i år også, men denne gang med lunsj som mål. Temperaturen i begynnelsen av september var fin så vi besluttet å sitte utendørs. Enkelte retter på menyen var man tydeligvis utsolgt for, men det gjorde ikke så mye. Likevel mye å velge mellom.

Og makan til rask levering skal man vel lete lenge etter, kun et kvarter etter at maten var bestilt. Veldig god mat som fjorårets middag.
Beliggenheten på restauranten rett ved Slottsparken og i bunnen av Hegdehaugsveien/Bogstadveien er ideell om man f.eks har ruslet Bogstadveien ned i shoppingens tegn.
Selv om man ikke tok en øl til maten denne gangen(kjørte bil) så er Lorry et av stedene i Oslo med det mest rikholdige utvalget, over 200 sorter. Så selv om du ikke skal spise; Lorry er den perfekte puben også!! Tipper veldig på grensen til en 5'er.

Takk, johnnyo584

Reisende som så på Lorry, så også på

Har du vært i Lorry? Del dine erfaringer!