“Historie i veggene”
Anmeldelse av Lorry

Lorry
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Kulturinstitusjonen Lorry er en av Oslos mest populære og mytomspunne restauranter. Kjent for velsmakende og tradisjonelle retter servert i generøse porsjoner. Restauranten har en bred norsk og internasjonal meny, og er i dag et begrep i hovedstaden med sine to etasjer hvor alle vegger, tak og trapper er tapetsert med kunst. Lorry appellerer til en bred målgruppe, folk fra øst og vest, ung og gammel, politikere, næringslivsfolk, journalister, skuespillere, forfattere, kunstnere, kulturpersonligheter og mange, mange andre.
Anmeldt 3. februar 2019

Vi var en gjeng som dro innom lørdag natt for en øl eller to. Ganske mye folk og livat. Her treffer du folk i alle aldre og alle lag. Hyggelig stemning og god service. Har hørt at de har god mat selv om vi ikke spiste der denne gangen. Kan anbefales.

Dato for besøk: februar 2019
Takk, knvat

Anmeldt 3. februar 2019 via mobile enheter

Alle vet at man ikke går på Lorry for en gourmetopplevelse, MEN... vi ankom et halvtomt lokale og spurte om vindusbord, men fikk vite at det var reservert. Vel, bordet var fremdeles tomt da vi gikk. Vi bestilte dagens, den var kald da den kom på bordet (for oss begge). Vi fikk riktignok ny ganske varm mat, uten en beklagelse eller kanskje tilbud om en kaffe etter måltidet. Servitørens handtering torpederte noe som eller ville vært en grei opplevelse. 850 kr for 2 dagens og en halv karaffel av husets rødvin.

Dato for besøk: februar 2019
1  Takk, 612elisabetl
Anmeldt 17. januar 2019

Har vært på Lorry tidligere og vi gikk derfor ditt for å spise lunsj på nyttårsaften. Lokalet er veldig koselig og det samme er betjeningen. Imidlertid så var ikke kvaliteten på maten som forventet. Det virket som stedet var underbemannet i forhold til antallet gjester. Maten var grei nok, men suppen jeg bestilte var langt fra varm, og resten var på et gjennomsnitt. Hadde forventninger om noe bedre etter forrige besøk

Takk, Einar M
Anmeldt 16. januar 2019 via mobile enheter

Besøkte Lorry søndag kveld, siden vi bodde i nærheten. Positiv opplevelse, for både mat og service var god! Fikk titte i 2.etasje, sammen med en kjempehyggelig servitør. Nå var det lite gjester når vi var der, så vi ble sittende med kaffe og dessert en god stund. Fin kveld Anbefales.

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Reiseglad2013
Anmeldt 21. desember 2018 via mobile enheter

Var der med et større følge for å spise en julemiddag. Bestilte pinnekjøtt og ble positivt overrasket. Det var rause porsjoner (klarte ikke runde to), veldig mørt og godt (noe som ikke er enkelt når stedet var stappfullt) og tilbehøret smakte som det skulle. Riskremen smakte også som den skylle. En original innredning. Litt utfordrende å høre alt som blir sagt, for det blir en del gjenklang i lokalet på en busy tirsdag klokken fem.

1  Takk, P9215YSdanielh

Reisende som så på Lorry, så også på

Har du vært i Lorry? Del dine erfaringer!