“Trodde serveringstedene nå stod med åpne armer og tok i mot gjestene......”
Anmeldelse av Lorry

Lorry
God for: Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Kulturinstitusjonen Lorry er en av Oslos mest populære og mytomspunne restauranter. Kjent for velsmakende og tradisjonelle retter servert i generøse porsjoner. Restauranten har en bred norsk og internasjonal meny, og er i dag et begrep i hovedstaden med sine to etasjer hvor alle vegger, tak og trapper er tapetsert med kunst. Lorry appellerer til en bred målgruppe, folk fra øst og vest, ung og gammel, politikere, næringslivsfolk, journalister, skuespillere, forfattere, kunstnere, kulturpersonligheter og mange, mange andre.
Anmeldt 21. juli 2021

Lenge siden jeg har vært på Lorry, og lenge blir det til neste gang også. Jeg trodde nå når det begynte å åpne i Oslo at servitørene var sultne på kunder, men det var som å komme til et utested i syden helt på tampen av sesongen hvor alle var leie av jobben sin. Kelner var nonchalanse og virket ikke interessert i oss kunder. Etter at vi bestilte drikke, så gikk det en stund før han kom tilbake og spurte om hva var det vi hadde bestilt igjen..... Maten kom, sleit med å få oppmerksomheten til kelner for å få bestille mer drikke, fikk til slutt kontakt med en annen kelner. Det var hakket før jeg gikk bort til baren og bestilte der selv. Ingen spørsmål om vi ville ha dessert. Men vi fikk til slutt bestilt det også. Under hele tiden vi var der var kelner svært opptatt av en annen mannsperson. Om dette var en kollega som ikke var på jobb eller en kompis er ikke godt å vite, men all oppmerksomhet var der og på et bord med en 6-7 damer. Til slutt fikk denne mannspersonen tydeligvis innpass på damebordet. Dette virket å være hovedgeskjeften til vår kelner. Når vi endelig fikk betale var det ikke noe driks fra de to første av oss. Dette medførte at kelner på den siste personen slo inn også 0 på driks og demonstrativt ga bankterminal til siste mann. Enten så er det mye opplæring innen bransjen som mangler her, eller så er det ingen respekt for yrket sitt og andres.

Takk, sig2016

Anmeldt 17. juli 2021 via mobile enheter

Satt ganske lenge før vi selv måtte hanke inn noen for å bestille. Til bordet kom det en ung herremann med attitude problemer dilux. Han kom å skulle ta drikkebestilling, vi sa vi var klare til å bestille mat, men nei han skulle ha drikkebestilling. En av oss ville bestille forskjellig vin til hver av de tre rettene vi skulle ha. Hun sa navnet på vinen hun ville ha til forrett, men dette ble bare ropt bak til baren som "hvitvin", så det er uvisst hvordan vin hun i det hele tatt fikk. I tillegg måtte det bestilles på nytt drikken for hver rett for han ikke hadde fått det med seg. Når rettene skulle bestilles sto han å tok i mot bestillingene mens han virket totalt uinteressert og så en annen vei. Kom også med små frekke kommentarer. Ble ikke spurt stekegrad på biffen, og den ble servert helt gjennomstekt.

Takk, 91kineha
Anmeldt 4. juli 2021 via mobile enheter

Koselig og hyggelig lokaler, men dårlig service og kjedelig mat. Servitørene var lite serviceinnstilte og virket sure. Anbefaler heller å spise et annet sted.

Takk, marteraa
Anmeldt 1. juli 2021 via mobile enheter

Sorry Lorry, dette holder ikke mål. Servicen er særdeles dårlig. Servitørene er sure og lite behjelpelige. Maten er middelmådig. Men lokalene er supre og uteområdet bra.

Takk, 859lailaj
Anmeldt 28. juni 2021 via mobile enheter

Ikke noe smaksbombe av noe mat. Skulle bestille fjellørret og ostetallerken, men skjønte fort at her måtte jeg passe litt på dette stedet med kebab norsk talende servitører. Man kan godt snakke gate språk for all del, men ikke på jobb i service bransjen. Noen av servitørene sto å klødde seg i rumpa før vi fikk bestilt. Tørr burger, servitørene noterer ikke så bestillinger blir blir glemt. Fint sted dersom det et drop inn eller om alt annet er fult.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, Odyssey61433100906

Reisende som så på Lorry, så også på

Har du vært i Lorry? Del dine erfaringer!