“Fortreffelig aften på Brygga”
Anmeldelse av Lofoten Fiskerestaurant

Lofoten Fiskerestaurant
Kjøkken: Europeisk, Sjømat, Skandinavisk
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Lunsj, Sent på kvelden, Frokost, Middag, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: På Lofoten Fiskerestaurant er det kvalitet, service og fagkunnskap som gjelder. Ferske råvarer av beste kvalitet presenteres i en maritim meny med høy internasjonal standard. Restauranten ytterst på Aker Brygge skifter meny 7-8 ganger i året, slik at de til enhver tid kan tilby det beste havet har å by på av fisk, skjell og skalldyr. Kjøkkenfilosofien på Lofoten er å lage rustikke og smakfulle fisk- og skalldyrretter som forfører ganen og metter maven. Januar-mars: Kokt torsk, lever og rogn. Flybåren fra Lofoten. April-september: Sommermeny, 200 sitteplasser ute med fantastisk fjordutsikt. Oktober-desember: Lutefisk.
Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Var der med kjæresten min. Bestilte stort skalldyrfat. Lest div om liten porsjon for 825 kr pr pers. Må si meg helt uenig. Synes det var veldig mye mat og ble stapp mett, alt var super godt. Kanskje litt små reker, ellers var alt annet terningkast 6. nydelig tilbehør og kjempe god service

2  Takk, sverrevalla

Anmeldt 10. juli 2021

Vi var tre venner som var enige om at dette var gos mat. Fiskesuppe, blåskjell og rekesmørbrød ble bestilt, fra en rikholdig meny med mat fra havet. God mat, ikke så kostbart som forventet.Rekesmørbrød med ferske gode reker og en ristet brødskive passe fast og fin. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, Tore T
Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Et besøk på Lofoten fiskerestaurant ble bestemt når vi i juni tok en Oslotur. Menyen besto av et begrenset utvalg med sjømat. Vi bestemte oss for et felles skalldyrfat der blåskjellene på toppen av fatet smakte greit, men lå bare å fløt i en tynn, grå væske.
Rekene var veldig små, grå i farge, smakløse og dvaske, de aller minste burde vært plukket ut på kjøkkenet. Reker kjøpt på Rema er faktisk langt å foretrekke framfor dette som ble servert her.
Dette var dessverre ikke det du forventer av sjømat fra et sted som bærer dette navnet.
Servitøren var imidlertid blid og løsningsotrentert, men det hjelper lite når en så dyr og dårlig rett sammen med totalopplevelsen trekker ned hovedinntrykket av restauranten.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, BOGlad
Anmeldt 22. august 2020

Bestilte skalldyrfat og ba om anbefaling på vin. Vinen passet perfekt til maten, og vi fikk veldig god oppfølging gjennom hele måltidet. Vi kommer selvfølgelig igjen.

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, Torunn_SR
Anmeldt 10. august 2020

har vært her før. For flere år siden. Det har ikke blitt bedre. En veldig sur hovmester ødela førsteinntrykket. En veldig hyggelig servitør rettet opp i det. Han var veldig på. Maten var ok. Er vokst opp med fisk. Fisken var riktig stekt. Men det var en saus i bunnen som ødela litt av smaken. Servere Kveite i en dyp tallerken er sikkert inn. Men vanskelig å spise. Fisk bør serveres på en flat tallerken. Alt i alt en middels matopplevelse.

1  Takk, Trond L

Reisende som så på Lofoten Fiskerestaurant, så også på

Har du vært i Lofoten Fiskerestaurant? Del dine erfaringer!