“Gjør skam på «Lofoten»”
Anmeldelse av Lofoten Fiskerestaurant

Lofoten Fiskerestaurant
Kjøkken: Europeisk, Sjømat, Skandinavisk
God for: Romantisk, Lokalt kjøkken, Forretningsmøter, Spesielle anledninger
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Middag, Lunsj, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: På Lofoten Fiskerestaurant er det kvalitet, service og fagkunnskap som gjelder. Ferske råvarer av beste kvalitet presenteres i en maritim meny med høy internasjonal standard. Restauranten ytterst på Aker Brygge skifter meny 7-8 ganger i året, slik at de til enhver tid kan tilby det beste havet har å by på av fisk, skjell og skalldyr. Kjøkkenfilosofien på Lofoten er å lage rustikke og smakfulle fisk- og skalldyrretter som forfører ganen og metter maven. Januar-mars: Kokt torsk, lever og rogn. Flybåren fra Lofoten. April-september: Sommermeny, 200 sitteplasser ute med fantastisk fjordutsikt. Oktober-desember: Lutefisk.
Anmeldt 6. august 2021 via mobile enheter

Dette er bortimot det verste jeg har fått servert på restaurant noensinne.
Vi bestilte smørflyndre og blåskjell. Begge rettene var helt forferdelige. ABSOLUTT bortkasta penger. Dyrt var det i tillegg.

Takk, Stefan E

Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

Denne kvelden ble en skuffelse. Hadde nok litt for store forventninger .Denne plassen mangler jo fullstendig sjel og arbeidsglede hos ansatte.Startet med at ingen tok i mot oss når vi ankom restauranten. Når vi så fikk bordet vårt ble vi med engang spurt om vi ville ha noe å drikke. Vi ønsket en førdrink som vi fikk med engang. Rakk ikke å smake på denne før vi ble spurt om vi skulle bestille, fikk en følelse om at de hadde det travelt.Ba om å få litt betenkningstid og bestilte derretter forrett og hovedrett. 2 ganger kom de med feil rett som skulle til nabo bordet.Virket stresset og med liten kontroll.
Kveita var meget god og flyndre likeså,men mye bein.Flasken vin vi selv valgte passet godt til maten, men ble litt satt ut når servitør tok bort vinglassene når halve flasken gjensto. Måtte spørre om den var tom? Da spurte servitøren om vi skulle ha en flaske til men vi sa at det er jo mere igjen på den vi har og hun sa hun hadde tatt feil av flaskene og at det var nabobordet som var tom .Det er helt ok å gjøre feil men la oss gjester få ro med måltidet uten å få følelsen av å bli jaget ut før vi har fått satt oss.
Et lite smil har heller ikke skadet.
Blir nok desverre ikke flere besøk for vår del.

Takk, roaldn339
Anmeldt 30. juli 2021 via mobile enheter

Var der med kjæresten min. Bestilte stort skalldyrfat. Lest div om liten porsjon for 825 kr pr pers. Må si meg helt uenig. Synes det var veldig mye mat og ble stapp mett, alt var super godt. Kanskje litt små reker, ellers var alt annet terningkast 6. nydelig tilbehør og kjempe god service

2  Takk, sverrevalla
Anmeldt 10. juli 2021

Vi var tre venner som var enige om at dette var gos mat. Fiskesuppe, blåskjell og rekesmørbrød ble bestilt, fra en rikholdig meny med mat fra havet. God mat, ikke så kostbart som forventet.Rekesmørbrød med ferske gode reker og en ristet brødskive passe fast og fin. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, Tore T
Anmeldt 2. juli 2021 via mobile enheter

Et besøk på Lofoten fiskerestaurant ble bestemt når vi i juni tok en Oslotur. Menyen besto av et begrenset utvalg med sjømat. Vi bestemte oss for et felles skalldyrfat der blåskjellene på toppen av fatet smakte greit, men lå bare å fløt i en tynn, grå væske.
Rekene var veldig små, grå i farge, smakløse og dvaske, de aller minste burde vært plukket ut på kjøkkenet. Reker kjøpt på Rema er faktisk langt å foretrekke framfor dette som ble servert her.
Dette var dessverre ikke det du forventer av sjømat fra et sted som bærer dette navnet.
Servitøren var imidlertid blid og løsningsotrentert, men det hjelper lite når en så dyr og dårlig rett sammen med totalopplevelsen trekker ned hovedinntrykket av restauranten.

Dato for besøk: mai 2021
1  Takk, BOGlad

Reisende som så på Lofoten Fiskerestaurant, så også på

Har du vært i Lofoten Fiskerestaurant? Del dine erfaringer!