“Gode råvarer”

Alex Sushi
Kjøkken: Sushi
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Sent på kvelden, Levering, Reservasjoner
Beskrivelse: Alex Sushi ligger i grenselandet mellom tradisjon og utvikling, kvalitet og kreativitet. Stedet satser på kvalitetsråvarer og søker kunnskap fra hele verden om tilberedning og servering av sushi. Alex Sushi ligger i Cort Adelers gate, ikke langt fra Solli plass og Slottet. Take-away fra kl. 16.15. Særegent og eksklusivt lukket lokale kan leies ut til kick-off, møte eller fest.
Anmeldt 2. september 2018 via mobile enheter

Var her sammen min kone og bestilte Ura og Futo (sushirull). Vi bestilte 3 forskjellige.

Smakene var gode og en fin presentasjon. Jeg har spist sushi forskjellige steder i verden. Syns man kunne brukt litt mer fantasi i presentasjonen. Gode råvarer betyr mye, men syns det ikke er nok. Man kan kjøpe god laks/ris i butikken, og få til en like god middag.

Ble litt skuffet.

1  Takk, 719alexanderh

Anmeldt 17. juli 2018 via mobile enheter

Idag valgte vi å spise sammen ved skranken der sushi chef lager maten. Denne menyen blir servert underveis mens maten lages. Man kan se med entusiasme de ferske råvarene bli komponert mens vi nyter et glass med champagne.

Maten er smaksrik, og vi får masse godt servert på bordet. En av favorittene var et stort stativ med isbiter som dekorerte maten som ble servert.

Middagen var en fin opplevelse i seg selv, og været i hele 3,5 timer.

De ansatte var opptatte av å levere høy service.

Maten er fersk og smaksrik og andre retter anbefales også.

Prismessig er litt dyrt, men forsvarer den opplevelsen jeg hadde.

Dato for besøk: januar 2018
Takk, FoodieSommWorld
Anmeldt 27. juni 2018

Bestilte sushi via appen til Alex og maten ble ferdig til det tidspunktet som lovet, veldig god mat til riktig tid/pris - anbefales!

Dato for besøk: mai 2018
Takk, eirikn0rway
Anmeldt 8. juni 2018 via mobile enheter

Vi var nok ikke idial gjestene med seks voksne og to barn. Noen forespørsler om alternativer ble avklart i første omgang men viste seg å være svært vanskelig å gjennomføre. Trist at servitører ikke klarer å selge inn mat som passer gjesten. Jeg så retter som hadde passet barna fint gå til andre bord men det var umulig å få innpass for dette hos vår servitør.
Til alt overmål fikk vi den klassiske fluen i miso suppen, vi lo av dette og servitøren klarte å si at den nok var kommet oppi ved bordet og det beklaget hun. Suppen blir servert med lokk så......
Trist at så bra mat ikke følges opp med noen som skaper god stemning og velvilje.
Vi hadde nok lagt igjen betraktelig mer penger om innsatsen hadde vært bedre.

Dato for besøk: juni 2018
3  Takk, PetterKBergen_Norway
Anmeldt 28. mai 2018 via mobile enheter

For en fantastisk plass. Igjen var jeg innom Alex sushi på Solli. De skuffer aldri. Service og mat er av ypperste klasse. Liker du sushi må du bare legge turen innom.

Dato for besøk: mai 2018
Takk, Harald_Grande

Reisende som så på Alex Sushi, så også på

Har du vært i Alex Sushi? Del dine erfaringer!