“Sørgelig nedtur i forhold til hva vi var vant med”
Anmeldelse av Louise Restaurant & Bar

Louise Restaurant & Bar
God for: Romantisk, Lokalt kjøkken, Spesielle anledninger, Forretningsmøter
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Lunsj, Frokost, Middag, Privat middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Louise Restaurant & Bar har lange tradisjoner på Aker Brygge og etter en større renovering i 2013 har vi nå fornyet oss både på interiør og på mat. Menyen har fått et nytt fokus, med norske råvarer og inspirasjon fra verdens kjøkken. Restauranten har et unikt interiør, med over 1000 gjenstander fra sjø, havn, brygge og skipsverft. Våren 2013 reåpnet vi etter ombygging og oppussing, og nå håper vi dere liker det vi har gjort. Louise har lange tradisjoner her på Aker Brygge, og vi ser frem til fortsettelsen i årene fremover. Hvert år rundt påsketider åpner vår uteservering, hvor du kan nyte maten med flott fjordutsikt. I vinterhalvåret, fra medio oktober til ut mars, holder vi søndagsstengt.
Anmeldt 27. desember 2018

Først: Vi er to par som kort før jul alltid går ut sammen og koser oss. De siste par år på Louise. Vanligvis vanskelig å få bord rett før jul her, denne gangen virket restauranten halvfull. Hva er skjedd?
Så benyttet man sparetriks nr 1: Bestilt drink var nesten bare is - da spares de dyre dråpene - ikke positiv start!
Noen hadde lutefisk, én spiste pinnekjøtt: Utrolig overpriset - DYRT, selv om det var med påfyll (man dropper forretten).
Lutefiskspiserne var helt klart ikke helt fornøyd. Tross reklame om at deres lutefisk var kåret som Nr 2 ifjor - så var den tydeligvis ikke veldug bra. Dels for slapp og dels for våt, og ikke helt topp på smak. Det bør den være til en pris oppunder kr 600 pr snute. Pinnekjøttet likeså. Vel mye slintrer og fett (Ja jeg vet fett lager smak - men alt med måte) Trøsten var at det bare var å bestille mer, men også her var smaken litt kjedelig, sikkert noe som "alle synes er bra nok" - men uten den særegne og deilige pinnekjøttsmaken.
KONKLUSJONER:
1:Neste jul lager vi dette privat - og går ut på restaurant og spiser noe annet (fordi man lager mye bedre hjemme, og fordi dette blir overpriset mange steder)
2: Vi går ikke på Louise.

1  Takk, Erik M
ToneL253, Daglig leder på Louise Restaurant & Bar, svarte på denne anmeldelsenBesvart 15. januar 2019

Hei, Erik. Her har vi virkelig ikke levert på dine forventinger. Send meg gjerne en mail til tone@matogdrikkegruppen.no, så kanskje jeg kan rette opp noe av inntrykket. Tone Langbach, CEO

Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Vi kom før avtalt tid, men fikk reservert bord med en gang. God velkomst, og rask oppfølging av kelner. Delikat og god mat.
Minus for at det var kaldt og trekkfullt. Julebordstid gjorde at det kom store grupper, og det ble mye åpen dør ut. Bordet vårt var i nærheten, og kulda var ubehagelig. Fysisk skjerming burde være mulig å få til.

Takk, herrol
LinnS496, General Manager på Louise Restaurant & Bar, svarte på denne anmeldelsenBesvart 20. desember 2018

Hei.
Takk for din anmeldelse etter deres besøk på Louise. Veldig hyggelig å høre at maten smakte og at servicen var god. Vi tar med oss dine kommentarer vedrørende trekk på de bordene nærmest inngangsdøren med oss ved evaluering av julebordssesongen. Vi har varmluft blåsende i inngangen, men åpenbart at dette ikke holder når det kommer store grupper inn og døren blir stående åpen lengre enn normalt. Takk for at du gir oss denne informasjnen.

Velkommen tilbake utenom julebordssesong og be gjerne om et bord lengre inn i lokalet når du reserverer neste gang så er dere helt sikre på at det ikke kommer kaldt trekk fra døren ;)

Ønsker deg en god jul og et riktig godt nytt år.

Linn G. Sørensen, driftsleder

Anmeldt 14. desember 2018 via mobile enheter

Kollega Steinar og meg ville gjerne ha pinnekjøtt, Steinar googla og bestilte bord på
Louise. Fikk raskt bord og bestilte drikke og mat, so far so good, men det stopper der. Drikke til maten som ble bestilt kom ikke sammen med maten. Jeg måtte spørre om hvor drikken tok veien. 7 min ut i måltidet kom juleølet og akevitten, argh. Makan til dårlig pinnekjøtt er nok ikke mulig å få. Det virket som om dette var pinner fra 2-3 år siden og da frå eit gamalt vakse dyr. I tillegg så virket det å være en svak muggsmak på kjøttet. Eg har eget røykeri, er jeger og fluefisker etter laks samt at eg ordner eget pinnekjøtt fra lam eg får fra kompis. Men dette som ble servert, grøss og gru. Så var det kålrabistappa da, hvor var kålrabismaken da? Den var også sååå gjennomsalt at det var grusomt. Bare å ta kontakt så skal dere få oppskrift på verdens beste kålrabistappe. En ting får de et lite pluss på, potetene var ok. Bare å styre unna, full skjerpings Louise!

Takk, 145geirs

Hei.
Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en anmeldelse etter ditt besøk, men dog synd at vi ikke klarte å levere kvaliteten vi på Louise skal stå inne for denne gangen.
Synd vi ikke klarte å fange opp deres misnøye da dere var her og servere dere bedre kjøtt og kålrabistappe på andre servering ei heller mer effetiv drikkeelvering. Beklager så mye for det inntrufne. Denne kvelden kunne vi helt klart levert bedre! Vi tar dine kommentarer med oss når julebordssesongen skal evalueres. Takk!

Håper dere gir oss en ny sjans i fremtiden til å vise at vi kan bedre enn dette.

Ønsker deg og dine en riktig god jul og godt nytt år.

Linn G. Sørensen, driftsleder

Anmeldt 12. desember 2018

Har spist på dette restaurant noen ganger og blir like fornøyd hver gang med maten og servering. Stedet har også god atmosfære og design.

Dato for besøk: mars 2018
Takk, Bernard N
LinnS496, General Manager på Louise Restaurant & Bar, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. desember 2018

Hei Bernard.
Takk for din flotte anmeldelse og full score. Hyggelig at dere satte pris på vår meny og service samt lokale nok en gang.

Velkommen tilbake til Louise snart igjen.

Linn G. Sørensen, Driftsleder

Anmeldt 12. desember 2018

Vi var 6 kolleger som hadde en julemiddag på mandags kveld. Ikke veldig fullt og vi fikk rask service med bestilling av drikke.
Vi bestillte forskjellige forretter , alle var ok uten å være noe spesiellt.
Til hovedrett valgte vi også forskjellige retter, igjen var kvalitet ok, bortsett fra den ene hvor den bakte poteten var kald og ikke ferdigstekt.
Så kom katastrofen, til dessert bestilte noen riskrem og i den ene var det ett glasskår !
Heldigvis gikk det bra uten at han skar seg eller svelget det.
Personalet tok bra tak i saken og tilbød oss fratrekk på regningen, men vi satt jo igjen med en dårlig opplevelse allikevel.

1  Takk, Pjenker

Hei Pjenker.
Takk for din tilbakemelding. Til tross for at vi denne gangen ikke klarte å innfri etter våre krav til kvalitet er det slike tilbakemeldinger som gjør at vi stadig kan forbedre oss. Når det er sagt så er det synd at vi ikke klarte å gi dere den optimale matopplevelsen da dere var på besøk hos oss. At en av dere fikk en glassbit i riskremen på slutten av måltidet skal ikke skje!! Håper at dere har tatt kontakt med restauranten slik at vi har fått muligheten til å rette opp i dette. Hvis ikke så gjør gjerne dette!

Linn G. Sørensen
Driftssjef

Linn G. Sørensen
Driftssjef

Reisende som så på Louise Restaurant & Bar, så også på

Har du vært i Louise Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!