“Dårlig service og verre mat”
Anmeldelse av Louise Restaurant & Bar

Louise Restaurant & Bar
God for: Romantisk, Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Lunsj, Sent på kvelden, Privat middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Louise Restaurant & Bar har lange tradisjoner på Aker Brygge og etter en større renovering i 2013 har vi nå fornyet oss både på interiør og på mat. Menyen har fått et nytt fokus, med norske råvarer og inspirasjon fra verdens kjøkken. Restauranten har et unikt interiør, med over 1000 gjenstander fra sjø, havn, brygge og skipsverft. Våren 2013 reåpnet vi etter ombygging og oppussing, og nå håper vi dere liker det vi har gjort. Louise har lange tradisjoner her på Aker Brygge, og vi ser frem til fortsettelsen i årene fremover. Hvert år rundt påsketider åpner vår uteservering, hvor du kan nyte maten med flott fjordutsikt. I vinterhalvåret, fra medio oktober til ut mars, holder vi søndagsstengt.
Anmeldt 6. september 2021

Vi var der en gjeng fra jobb, på en mandag. All mat var bestilt på forhånd, så alt lå til rette for en enkel jobb for restauranten. Den gang ei...
Først ventet vi i nesten en time på forretten (da hadde samtlige drukket opp vinen/drikken sin, og det var umulig å få tak i en servitør for å få påfyll. Vannkarafler ble heller ikke fylt opp, så noen av oss tok ansvar og fikk disse fylt i baren selv.
Forretten var anrettet i hui og hast, og inneholdt veldig ulik mengde mat.
2 av et selskap på 20 fikk plutselig servert hovedretten sin mens de fleste fortsatt spiste forrett. (dette viste seg en time senere å ha vært en feil, da et par et annet sted i restauranten hadde bestilt maten våre folk fikk).
Og så kom hovedretten. Tror nok at den piggvaren var blitt lagt på grillen da vi bestilte bord, for tørrere fisk skal det godt gjøres å få til. Potetene var kalde, og aspargesen sur. Da hjelper det lite at sausen var ok. Det var også enorm forskjell i størrelsene på fiskestykkene.
Det surret av servitører, men de fikk ikke med seg at det var behov for drikke, HVA den enkelte ville ha og når de først fikk det med seg så tok det en halv evighet å få servering. Det hadde heller ikke tatt livet av dem å smile bare bittelitt; vi fikk inntrykk av at vi som gjester forstyrret dem ved å være der.
Desserten var ok, men ikke mer.
Alt i alt en forferdelig dårlig opplevelse, og anbefaler alle å droppe denne restauranten. Du vil mest sannsynlig gå både sulten og sur derfra, så velg heller en pølse med drikke på Narvesen med en gang.

1  Takk, Caline1981

Anmeldt 5. september 2021 via mobile enheter

Årets samling av X-files ble gjennomført i Oslo. Etter besøk på Roseslottet ble det samling på Aker Brygge og Rest. Louise etter tidligere å ha bestilt bord.
Forventningene var høye, men bordbestilling så tidlig som 18:00 synes helt unødvendig.
Vennlig velkomst, raskt til bordet og bestilling av drikke, mat uten problem.
Vi var totalt 6 stk. og det ble bestilt en variasjon fra burger, via Dorado og til min Piggvar.
Jeg ble ikke overbevist av miksen sammen med fisken min, litt lite utfordring for ganen, eller sagt «kjedelig».
Priser på Kr 375,- og 330,- for fisken er helt greit.
En Riesling Weingut fra Georg Mosba var midt i blinken også til helgrillet Dorado.
Svele med jordbær var helt greit, og en god kanne med presskaffe.
Blir nok en god stund til neste gang

Dato for besøk: september 2021
Takk, SveBra
Anmeldt 29. august 2021 via mobile enheter

Booket bord til 20 personer ifbm. et arrangement. Da vi ankom ble flere personer nektet adgang uten noen grunn. Kommer nok aldri tilbake hit igjen, til tross for gode opplevelser tidligere.

Takk, Jonas R
Anmeldt 25. august 2021

Servitøren vår Marius var så hyggelig og imøtekommende og gjorde denne middagen 10/10. Maten var også helt super!

Takk, Y4653PLtaniaf
Anmeldt 25. august 2021 via mobile enheter

Vi var på Luis denne uken. Jeg bestilte piggvar med løyrogn.
Svindel, vi spiser en kilo i året med Kalix løyrom. Det vi fikk til var IKKE løyrom . Det var rogn fra en billig fisk. Fisken jeg fikk jeg var en liten bit. Dette kan man ikke kalle middag.

Var andre plasser i Oslo fikk middag på størrelsen med middag .

Nå bør de skrive hvor mye fisk som inngår: 25, 50 eller 75 gram

Det hadde ikke gjort noe om man hadde skrellet aspargisen noe som er vanlig, ikke at kunden skal sitte å sitte å slite med et seigt skall.

1  Takk, ivartina

Reisende som så på Louise Restaurant & Bar, så også på

Har du vært i Louise Restaurant & Bar? Del dine erfaringer!