“Fabelaktig!”

Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Store grupper
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 2. desember 2018 via mobile enheter

Nydelig femretters julemeny med rødvin. Utsikten er jo verdt besøket i seg selv, og maten var fantastisk og servicen helt topp. Eneste negative for min del var at hjorteretten smakte litt lite og rosenkålen var nesten rå. Desserten hadde mange spennende smaker, men ble litt for heftig. Ellers tipp topp!

Takk, 256barney

Anmeldt 26. november 2018 via mobile enheter

Flott utsikt. Ble godt mottatt, 5 retters helt nydelig meny med tilhørende vlnpakke. Super service av mannlig kelner. Et vellykket besøk.

Takk, carlth0rer
Anmeldt 4. november 2018 via mobile enheter

Maten er god uten at det tar helt av, men i kombinasjon med utsikten ut over byen og fjorden blir det bra.

Takk, Oivind_oivind
Anmeldt 21. oktober 2018 via mobile enheter

Det vartet vennepar og oss som skulle spise middag sammen i Oslo. Valgte Ekebergrestauranten. Flott høstvær og fantastisk utsikt over Oslo!
Hyggelig hovmester og kelner og vi fikk bord med fantastisk utsikt.
Jeg bestilte Kamskjell til forrett. Kostet 225 kroner. Det var et kamskjell og ikke noe spesielt å skryte av til den prisen. Vi tok Ala Cart. Det var liten meny. Jeg bestilte lammefilet kostet 335 og de to andre Smørstekte ørret. Bare å si at det var skikkelig dårlig. Maten var forberedt på forhånd og de spurte heller ikke om hvordan filetene skulle være stekt! Åpenbart forberedt for et større selskap som det var to av.

1  Takk, dagfinnn
Anmeldt 12. september 2018

Spesielt velsmakende treretters lunsj i med god service og behagelig stemning. Flott utsikt over Oslofjorden og Sørenga m.m. Ekebergparken er rett utenfor. Bedre blir det ikke. Kommer tilbake!

Dato for besøk: august 2018
Takk, Mona Steen B

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!