“Hva har skjedd her?”

Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Spesielle anledninger, Store grupper, Forretningsmøter, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 13. desember 2018 via mobile enheter

Har akkurat kommet hjem fra en forretningsmiddag med hyggelige kollegaer. Ekebergrestauranten har i mange år vært en av mine favoritter, men her har det skjedd noe. Da jeg bestilte bord ba jeg om en spesiell servitør, noe jeg ikke fikk og det merket vi utover hele kvelden. Det var mye folk her i kveld, men at det skal ta halvannen time fra man kommer til man får servert forrett er ikke greit. Når en treretters middag skal ta over tre timer da går det ikke fort. Vi spiste litt forskjellig, kongekrabben til forrett var god, kveiten smakte ingen ting, her manglet det meste og pinnekjøttet var alt for lite kokt, her ble mesteparten sendt ut igjen. Som sagt så har vii vært vant til god mat her så skuffelsen var stor. Det blir en stund til neste gang .

2  Takk, 843ko

Anmeldt 12. desember 2018 via mobile enheter

Tilbake igjen for årets julelunsj og igjen topp mat og ypperlig service.
Kastanjesuppe, reinsdyr og multekrem var en ypperlig 3 retter lunsj.
Dagen bød også på solskinn og da blir utsikten fortreffelig.
Jeg nøt det i fulle drag, gleder meg til neste gang. Ta en tur du også, du vil ikke angre.

Takk, SveBra
Anmeldt 12. desember 2018

Har spist rekesmørbrød hos dere ved et par anledninger tidligere, og det har vært nydelig. I dag hadde jeg invitert en kollega til lunsj. Jeg bestilte rekesmørbrød og så fram til et godt måltid, men for en nedtur! Reker fra lake, en majoneslignende sak som smakte som sennepssaus kort sagt ikke godt. Jeg ville ikke nevne noe der og da. for ikke å ødelegge kollegaens måltid. Hun spiste en salat som hun sa var ok.

Dato for besøk: mai 2018
1  Takk, Alf P
Anmeldt 3. desember 2018 via mobile enheter

Vi har vart i forbindelse med jobb. Julemenyen var ikke noe spesiell, heller ikke maten man får servert. Enten for lite smak eller for mye smaker i en matrett. Ikke verd prisen. Kjedelig mat rett og slett.

2  Takk, joannaj2015
Anmeldt 2. desember 2018 via mobile enheter

Nydelig femretters julemeny med rødvin. Utsikten er jo verdt besøket i seg selv, og maten var fantastisk og servicen helt topp. Eneste negative for min del var at hjorteretten smakte litt lite og rosenkålen var nesten rå. Desserten hadde mange spennende smaker, men ble litt for heftig. Ellers tipp topp!

Takk, 256barney

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!