TripAdvisor

Ekebergrestauranten
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Romantisk, Store grupper, Spesielle anledninger, Forretningsmøter
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservater
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 4. september 2019 via mobile enheter

Skulle feire bursdag for min venninne og bestilte 3 retters lunch.
Hovedretten var kokt kveite som var grillet.
Var kokt tørr og var i tillegg grillet som ikke gjorde det bedre. Forrett var en soppsuppe med diverse tillegg og dessert var en blåbærblanding. Forretten og desserten kunne dessverre ikke kompensere for en mislykket hovedrett.
Dette var skuffene for vi har hatt gode erfaringer fra tidligere besøk.

Dato for besøk: september 2019
Takk, 688gunnarn

Anmeldt 28. august 2019

Vente vente vente, og så vente litt til. Sure arrogante kelnere gjorde ikke saken noe bedre. Om man etterlyste sin drikke eller mat, fikk man bare oppgitte svar tilbake.

Og det var ikke bare vårt selskap dette gjaldt, vi hørte bare "sorry sorry" rundt omkring stort sett hele tiden.

Eneste trøsten var at da pizzaen kom etter 1 t 15 min var den ikke så verst.

At så kelneren forsøkte seg å være ironisk/morsom gjorde det hele bare verre, og var direkte pinlig.

Takk, Leon_Norway
Anmeldt 25. august 2019 via mobile enheter

Meget god service. Flott anrettet mat men dessverre litt for lite smak. Øye ble frydet, mangen ble mett men for smaksløkene var det for blendt. Grei pris og nydelig utsikt som gkør det verdt turen.

Takk, 917evad
Anmeldt 24. august 2019 via mobile enheter

Utrulig koselig plass. Vi var 6 stk som åt familiemiddag der og både service og mat var upåklagelig. Både røykelaks og kantarellsuppe til forrett var godt, og fisk, and og hjort til hovudrett. Eg er vant med hjort frå Vestlandet, men dette hjortekjøttet smelta på tunga. Heilt fantastisk! Beste hjortekjøtet eg nokon gong har smak.
Flott utsikt og nydelig solnedgong. Greit med parkering også. Absolutt verdt eit besøk.

Takk, Agathe1985
Anmeldt 24. august 2019

Ekebergrestauranten har en av Oslos beste utsikter, men det veier ikke opp når maten ikke smaker og lokalet er så bråkete at det er vanskelig å holde en samtale og å høre hva servitørene sier. Vi spiste på verandaen i 2. etasje, og av de syv rettene vi spiste var det kun de fire siste (hovedrett, ost og to desserter) som stod til forventningene til et sånt måltid. Fisken var rett og slett tørr, smakløs og ble ikke spist.. Når det i tillegg er en firmafest i resten av 2. etasje, hvor musikken ble satt opp til utestedsnivå klokken 21, hadde vi følelsen av å spise ved siden av en kombinasjon av danskebåten og en russebuss. Det mest positive denne kvelden var at drosjen kom fort....

1  Takk, hildegrot

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!