“Nei, nei, nei.. Her har vi”
Anmeldelse av Ekebergrestauranten

Ekebergrestauranten
Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Romantisk, Store grupper
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 16. juli 2020 via mobile enheter

Nei, nei, nei.. Her har vi spist «Oslo’s beste fiskesuppe» mange ganger. 2 år siden riktignok, men hva har skjedd med suppen «vår» på de siste 2 årene. Ny kokk? Bittelite fisk og bittesmå reker, gulrotBITER, lilla blomkål og litt sei.. hjelper ikke med å servere selve suppen (tynne greier) over med kanne. Brødet er kjedelig, de burde ha noe annet en kjedelig brød. For eksempel, 2 typer brød, ett mørkt og ett lyst. Ikke ett i mellom. Smakløst. Var misfornøyd og langt i fra mett da jeg spurte en rimelig uinteressert kelner om de hadde en liten annen rett. Endte opp med en forrett med noen cherrytomater, 1 chips og en dærsj remulade-type. Fine navn, mye finere enn jeg beskriver, men smakløst, kjedelig til en pris kr 169; er hårreisende. Vi gikk ut på terrassen. Hyggelig kelner, selv om hun var så uheldig å søle ett glass vann over hele buksa og skoene mine.. Sånn kan skje, men hadde vært hyggelig med ett glass vin som «plaster på såret». Niks.. vi bestilte en pizza, da vi fremdeles ikke var mette. Med parmaskinke og den var kjempegod! Kan anbefales. Men å anbefale dette stedet, til tross for Oslo’ s flotteste uteservering og utsikt, nope.. Ikke kommer vi igjen, maten er for dårlig.

1  Takk, Lizzy264

Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Vi var en familie som spiste ute. Vi forstår ikke hvorfor man serverer så dårlig mat ute, når det serveres gourmet mat inne på restauranten. Hvis dere oppsøker restauranten, så spis Pizza eller blåskjell. Alt av kjøtt som serveres er uspiselig. Seigt kjøtt både i hamburgeren og i det andre kjøttet som ble servert. Servitøren var svært uoppmerksom gjennom hele måltidet. En utrolig skuffende opplevelse.

1  Takk, Mai D
Anmeldt 7. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk måltid på et nydelig sted, men aller viktigst var Frederik som loset oss gjennom måltidet og øste av sin kunnskap.

2  Takk, 639sveinungs
Anmeldt 5. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk!
Nydelig blåskjell, ypperlig service.
Vi satt ute.
Dette kan trygt anbefales selv midt i koronatid.

1  Takk, beatea419
Anmeldt 27. juni 2020 via mobile enheter

Vi var to par som feiret den ene gjestens 70 års dag en varm kveld i juni. Som mange andre hadde vi bord inne og forventet noe ekstra ved denne anledningen. Fikk en god orientering om mat og vin av en blid kelner. Vi landet på en treretter, men byttet noe med a la carte. Alle valgte carpaccio av hjort til forrett, men denne var kjøkkenet tom for enda klokken var bare 18. Dette er for dårlig selv om kamskjellene vi valgte i stedet smakte godt.
To av gjestene spiste indrefilet av kalv og to gjester kveite til hovedrett. Disse rettene var pregløse og ordinære, tross gode råvarer. Vi fikk dessuten ikke kontakt med kelner for å be om salt, ei heller brødet vi skulle hatt i starten. Vi var også tomme for drikke under måltidet og måtte be om å få en kelner til bordet. Som unnskyldning fikk vi høre at de hadde mange gjester. Dette bør de forvente og ta høyde for, selvfølgelig. Alle bør kunne føle seg velkomne og få oppfølging fra kelneren.
Kaffe og dessert tok vi faktisk et annet sted denne kvelden.
Dere kan bedre, Ekebergrestauranten, dette ble for dårlig!

Dato for besøk: juni 2020
3  Takk, 938randin

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!