“Usynlig servitør”

Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Store grupper, Romantisk, Spesielle anledninger, Forretningsmøter
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Hyggelig servitør som raskt kom å spurte om drikke ønsker. To glass musserende og et glass sprudle vann. Blåskjell og fiskesuppe kom også relativt raskt. Maten var helt alminnelig i smaken. Pellegrino vannet blev glemt av servitøren. De var så opptatt at det ikke var mulig å få kontakt for å be om det. Deretter skulle det ta 2 timer og 10 minutter før vi så servitøren igjen, og det var når vi ba om regningen. Elendig servering, det må Ekebergrestauranten gjøre noe med hvis de ska leve opp til ‘gourmetrestaurant’.
Heldigvis satt vi ute med flott utsikt og meget trivelig spisefølge.

Takk, 8848ogmio

Anmeldt 16. juli 2021

Vi spiste lunsj her for et par dager siden, og det var bare halvfullt på uterestauranten. Allikevel var det helt umulig å få påfyll av vann, bestille vin eller få betalt regningen. Maten var helt ok, men vi ble sittende i flere timer i varmen pga fraværende servitører. De sto bare å hang bak baren og ble irritert hvis jeg kom bort og spurte om hjelp.

Kommer ikke tilbake hit før de har byttet ut personalet.

Takk, NinaB500
Anmeldt 12. juli 2021 via mobile enheter

Har vært på denne restauranten med sin flotte utsikt tre ganger i løpet av en femårsperiode. Hver gang med et håp om at kvaliteten på kjøkkenet er blitt hevet noen hakk. Det er den dessverre ikke, på tross av et ganske høyt prisnivå. Utsikten og de store tøyserviettene er det beste restauranten kan skilte med. Maten har vært middelmådig, i noen tilfeller godt under middels. Servicen er også nokså tilfeldig. Det sier sitt at da vi sist fikk påfyll av kaffe, var den lunken. Det ville også vært en fordel for gjestene å få drikkemenyen i tillegg til matmenyen. Det er heler ikke enkelt for gjestene å bare få en muntlig oppramsing av de 6 rettene som inngår i kjøkkensjefens anbefaling. Vi satset i stedet på den nokså knappe a la carte-menyen, men nøyde oss heldigvis med to retter. Desserten var best, men det sier mest om kvaliteten på middagen.

Takk, toraptus
Anmeldt 10. juli 2021 via mobile enheter

Besøkte denne restauranten en flott sommerdag. Utsikten er uslåelig , men maten når ikke opp til utsikten . Bestilte rekesmørbrød og spurte om rekene var ferske og det fikk vi til svar at de var. Men akk til en pris av 225 for et smørbrød fikk vi reker i lake på smørbrødet. Dog av de største rekene i lake. For en nedtur og frister ikke til gjentagelse . Dumt at unge søte kelnere blir instruert til å si rekene er ferske når det serveres «plastikk reker «. Ikke holdbart ☹️

1  Takk, Basilicumpomodoro
Anmeldt 29. juni 2021 via mobile enheter

Var der og spiste utelunsj. Fikk ikke noe godt inntrykk av dette besøket, dessverre. Spiste en Pulled Pork burger, som var helt ok, men for liten porsjon. Til 225,- tenkte jeg hvertfall at det var nok til en fullvoksen mann, men det synes jeg ikke. Maten i seg selv var fin, men ikke noe bedre enn det man får servert til vanlig i Oslo, og da til en billigere pris.

Fikk deretter servert en halv kaffekopp med tynn kaffe for å gjøre skuffelsen komplett. Sammen med en Pepsi Max utgjorde det ca en hundrelapp.

Skjønner at utsikten koster, men det var da voldsomt!

Takk, torsteinn156

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!