“Pulled pork katastrofe”

Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Store grupper, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 16. august 2021 via mobile enheter

Pulled pork burgeren som ble servert på uterestauranten kan bare beskrives som en katastrofe. Vassen, smakløs og nesten som suppe, mye majones gjorde det hele til et estetisk dårlig syn. Til og med baconbiten var slapp og nesten ikke stekt. På toppen av det hele var maten heller ikke varm. Fire venninner som satt igjen med akkurat samme opplevelsen.

1  Takk, audf2017

Anmeldt 8. august 2021

Omgivelsene er så bra at man ønsker virkelig at opplevelsen inne i restauranten skal matche magien på utsiden. Til tross for svært hyggelig betjening ble dette en mindre bra opplevelse. Ettersom bordet ikke var klart ble vi henvist til venteområdet. Uproblematisk i utgangspunktet, men her var bordene fortsatt fulle etter tidligere gjester. Til tross for at flere av betjeningen passerte var det ingen som tok initiativ til å rydde. I restauranten fikk vi en meget hyggelig servitør som presenterte menyen for oss. Her sto beklageligvis ikke kvaliteten på maten i stil med presentasjonen. Kveita var tørr og smakssammensettingene var gjennomgående ikke spesielt heldige på noen av rettene. Jeg tok meg i å undre over kompetansen på kjøkkenet. Jeg håper det tas en god gjennomgang av menyen og at dette rettes opp, for Ekebergrestauranten fortjener et bedre innhold enn dette.

Takk, borisbX381UJ
Anmeldt 27. juli 2021 via mobile enheter

Så synd at maten er så dårlig. Avansert meny, ikke mye som fristet, men dette dekker ikke over middelmådig mat. Det koster å gå på denne restauranten. Vi har besøkt den flere ganger de siste to årene i håp om at det skulle bli bedre. Nå avventer vi til at ny kokk er på plass.

1  Takk, Lizzy264
Anmeldt 21. juli 2021 via mobile enheter

Hyggelig servitør som raskt kom å spurte om drikke ønsker. To glass musserende og et glass sprudle vann. Blåskjell og fiskesuppe kom også relativt raskt. Maten var helt alminnelig i smaken. Pellegrino vannet blev glemt av servitøren. De var så opptatt at det ikke var mulig å få kontakt for å be om det. Deretter skulle det ta 2 timer og 10 minutter før vi så servitøren igjen, og det var når vi ba om regningen. Elendig servering, det må Ekebergrestauranten gjøre noe med hvis de ska leve opp til ‘gourmetrestaurant’.
Heldigvis satt vi ute med flott utsikt og meget trivelig spisefølge.

Takk, 8848ogmio
Anmeldt 16. juli 2021

Vi spiste lunsj her for et par dager siden, og det var bare halvfullt på uterestauranten. Allikevel var det helt umulig å få påfyll av vann, bestille vin eller få betalt regningen. Maten var helt ok, men vi ble sittende i flere timer i varmen pga fraværende servitører. De sto bare å hang bak baren og ble irritert hvis jeg kom bort og spurte om hjelp.

Kommer ikke tilbake hit før de har byttet ut personalet.

Takk, NinaB500

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!