“Ikke familievennlig”

Kjøkken: Norsk, Internasjonalt
God for: Forretningsmøter, Store grupper, Spesielle anledninger, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Omgivelser: Gamle Oslo
Beskrivelse: Ekebergrestauranten er en restaurant i Ekebergåsen, den ligger godt synlig over Bjørvika, Sørenga, vannspeilet og Middelalderparken. Restauranten har panoramautsikt over Oslofjorden, og mange av øyene, operaen, Oslo by, og mot Holmenkollen. Selve bygget består av flere spisesteder, slik at enhver kan finne et rom de kan trives i. Huset har en bar/lounge, konferanse- og møteromsfasiliteter, selskaps- og bryllupslokaler, og en praktfull fine dining veranda i andre etasje. Visjonen til Ekebergrestauranten er tilgjengelighet og kvalitet i alle ledd, og målet er å tilføre maten og lokalene «det lille ekstra».
Anmeldt 13. oktober 2021

Feiret bursdagen til pappa her etter forespørsel fra jubilanten som gjerne ville teste Ekebergrestauranten. Oppgav på forhånd at vi hadde med barnevogn, men fikk et spesielt møte i døren hvor man kun hadde lov å ta med seg halve barnevognen inn i selve restauranten. Hun i døren kom med en merkelig forklaring på at det var ulik størrelse på hjulene til vogner, og vi fikk beskjed om å plassere toppen av vognen på to stoler ved bordet (dette tok virkelig ikke mindre plass enn om vi hadde fått hatt med resten av vognen helt inn). Ulempe: Når man ikke kan vugge vognen endte det opp med en urolig baby som lagte mye mer styr både for oss og andre gjester gjennom måltidet. Eneste vi kunne konkludere med var at de ikke ønsker familier med barnevogner i restauranten, for her var mer enn nok plass.
Maten var nydelig, og servicen fra servitøren god og kunnskapsrik - men totalopplevelsen ble ødelagt av ubehagelig møte i døren hvor vi ikke følte oss spesielt velkommen som familie.
Vurderer å arrangere neste barseltreff her - så kanskje de tar opp til vurdering å tilrettelegge ;)

2  Takk, Kristine G

Anmeldt 8. oktober 2021 via mobile enheter

En hyggelig servitør, som kanskje ikke hadde jobbet der så lenge gav oss god service. Vi fikk en ekstra rett pga feil levering, det tok de på huset . Forrett var med kald saus pga asjett, hvit vin var god men kald. Lite smak på begge forretter. Neste fortet var med kald saus og litt torsk. Ekstra retten ( Skagen pure) var rett fra kjøleren. Hovedrett var indrefilet men tamt og lite smak. Beste rett var chevre, fantastisk smak. God dessert og dessert viner. Avslutt med kaffe og en deilig kake.

3  Takk, jonrO8866CF
Anmeldt 8. oktober 2021

Utrolig kjedelige retter. Servitør uten noen kunnskap om verken mat eller vin. Hun presenterte dagens meny ved å lese fra et krøllet ark og ba oss selv sjekke de ulike viner ved å bruke appen Vivino. Dette sto absolutt ikke i stil til prisen eller forventningene. Vi får faktisk bedre mat i kantina på jobben. Styr unna - det finne så utrolig mange bedre restauranter i Oslo.

2  Takk, HansRagnar
Anmeldt 1. oktober 2021

En del av rettene var faktisk veldig gode, men servicen var elendig og ventetiden alt for lang. Etter 2 timer hadde vi kun fått servert én forrett hver. Ingen som passet på at vi hadde drikke i glassene, ingen som fulgte opp bordet underveis. Restauranten var ikke på langt nær full engang, så man skulle tro at ting gikk litt fortere, og at servitørene kunne vært litt mer vennlige og ta litt mer vare på gjestene. Man forventer mer av en så "flott" restaurant med såpass stive priser. Flere gjester rundt oss opplevde også feil i bestillingene sine og lang ventetid. Skuffende når man har satt av tid og penger til en matopplevelse på en sånn type restaurant.

2  Takk, kaffekatt
Anmeldt 25. september 2021

Hadde høye forventninger, men ble dessverre veldig skuffet. Over 1,5 time ventetid for å få maten.
Forresten var god, hovedretten en katastrofe. Styr unna, det finnes mange andre steder som er mye bedre enn denne plassen. Dyr mat og dårlig kvalitet.

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, Erlend A

Reisende som så på Ekebergrestauranten, så også på

Har du vært i Ekebergrestauranten? Del dine erfaringer!