“Stor aften hos Stiansen!”
Anmeldelse av Statholdergaarden

Statholdergaarden
Kjøkken: Internasjonalt
God for: Spesielle anledninger, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Middag, Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Statholdergaarden plasserer seg trygt blant Oslos aller beste spisesteder. I gourmetrestauranten byr Bent Stiansen på mat i toppklasse, basert på sesongens råvarer. Man kan spise à la carte eller en seksrettersmeny komponert med basis i de beste råvarene som er å oppdrive akkurat den dagen. Bent Stiansen holder seg med et impulsivt kjøkken som gjenspeiler årstidene. Han setter sin ære i å behandle gode norske råvarer, farget av en europeisk inspirasjon. Innredningen i Staholdergaarden er blant byens vakreste, og holdt i 1600-tallsstil. Restauranten består av fem små rom med intim atmosfære, og i takene finner man noen av Nord-Europas fineste stukkaturarbeider. I vinkjelleren hviler 6 000 flasker i alle prisklasser. Statholdergaarden tilbyr chambre separée for 8-24 personer. I kjelleren ligger den litt mer uformelle Statholderens Krostue, som er åpen til både lunsj og middag.
Anmeldt 7. februar 2019

Vi var en hyggelig vennegjeng som feiret det nye året midt i januar.
Bare 6 ère fra Stiansen. Mye god sjømat og topp vinfølge og sjefen var stadig innom med gode historier.

1  Takk, akristof85

Anmeldt 27. januar 2019 via mobile enheter

Gikk for en treretters, og må si det var veldig veldig bra. Store forventninger som innfridde! Topp score!

Takk, erlandr2016
Anmeldt 23. januar 2019 via mobile enheter

Nok engang har vi blitt traktert som grever på Statholdergaarden. Utmerket service med kunnskapsrik betjening. Fem retters meny pluss ulike overraskelser fra kjøkkenet smakte himmelsk. Tilhørende vinpakke passet fint, men vinene lå i det nedre skikt av hva man forventer på et sted som dette. Lokalet og omgivelsene er med på å løfte opplevelsen for kvelden.

Takk, Colina99
Anmeldt 19. januar 2019

Det var et januartilbud som bragte oss tilbake på Statholdergaarden igjen. Vi hadde en 5 retters meny med viner til. Det var som allid før, noen små apetittvekkere, eller smaksbomber, vi fikk først. Vi slutter ikke å forundre oss over hvordan de greier å ha så jevn kvalitet over tid og så gjennomført god service.
Alt på menyen smaker godt. Fiskeretten vi hadde var torsk - og den bare smeltet på tungen, samen med en fint garnityr var det en opplevelse. Vi storkoste oss og skal tilbake igjen.

1  Takk, Victor R
Anmeldt 9. januar 2019 via mobile enheter

Utsøkt Michelin-stjerne restaurant, med en fantastisk og velkomponert vinterfestmeny, akkompagnert av en veltrimmet og høyt servicenivå på betjeningen gjorde aftenen til en virkelig vinterfest .

1  Takk, larsj898

Reisende som så på Statholdergaarden, så også på

Har du vært i Statholdergaarden? Del dine erfaringer!