“Mat- og vinreise”

Kjøkken: Internasjonalt
God for: Forretningsmøter, Spesielle anledninger, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Middag, Reservasjoner
Omgivelser: Sentrum
Beskrivelse: Statholdergaarden plasserer seg trygt blant Oslos aller beste spisesteder. I gourmetrestauranten byr Bent Stiansen på mat i toppklasse, basert på sesongens råvarer. Man kan spise à la carte eller en seksrettersmeny komponert med basis i de beste råvarene som er å oppdrive akkurat den dagen. Bent Stiansen holder seg med et impulsivt kjøkken som gjenspeiler årstidene. Han setter sin ære i å behandle gode norske råvarer, farget av en europeisk inspirasjon. Innredningen i Staholdergaarden er blant byens vakreste, og holdt i 1600-tallsstil. Restauranten består av fem små rom med intim atmosfære, og i takene finner man noen av Nord-Europas fineste stukkaturarbeider. I vinkjelleren hviler 6 000 flasker i alle prisklasser. Statholdergaarden tilbyr chambre separée for 8-24 personer. I kjelleren ligger den litt mer uformelle Statholderens Krostue, som er åpen til både lunsj og middag.
Anmeldt 24. august 2020 via mobile enheter

Ser på besøket som en reise i en mat-/vinverden. Servitøren vi fikk var dyktig i faget og fremstilte produktene på en spennende og fin måte. Maten var ypperlig, vinen var prikken over i’en.

Dato for besøk: oktober 2019
3  Takk, trydolen

Anmeldt 11. august 2020

Statholderen er noe for seg selv. Mottagelsen, atmosfæren og de nydelige lokalene! Mat og vin var meget, meget bra og det meste fungerte utmerket. Vi kommer gjerne tilbake!

Dato for besøk: august 2020
1  Takk, Bente B
Anmeldt 19. juli 2020

Beste middag i Oslo noen gang hos Statholdergaarden. Nydelig middag med Kamskjell - Røye med nypotet & løyrom - Piggvar - Kalv - Norsk ost
Rabarbra med Jordbær og mascarpone. Veldig god Amerikansk Vin .
Til slutt en kjempegod kaffe med avec.
Veldig bra betjening. Min hovedkelner hadde godt humør og veldig god kunnskap om mat og drikke. Jeg gir topp karakter for mat og for betjening. Her kommer jeg igjen ved neste anledning .

1  Takk, Vidar J
Anmeldt 9. juli 2020

Vi hadde en tiretters med vinpakke. Alle retter var utsøkte - en helt spesiell opplevelse. Hvis du har noe å feire - gå dit! vinene var utsøkt til maten og vi hadde ingenting å klage på. En opplevelse av de skjeldne i Oslo!

1  Takk, emt-1914
Anmeldt 9. juni 2020

Høye forventninger til et flott måltid med smaksmeny. Ok bord, men trekk fra vindu.
Litt rot med bestilling og generelt dårlig service. Litt for mange småting som gjør at du ikke føler deg tatt vare på. God mat med flere høydepunkt. Perfekt i tilberedning men noen gange litt for kald mat sammen med altfor kald vin. Under ett, meget høy kvalitet på mat. Likevel skurrer det noe i meny-sammensetting.

Dato for besøk: mai 2020
1  Takk, 214arnef

Reisende som så på Statholdergaarden, så også på

Har du vært i Statholdergaarden? Del dine erfaringer!