“Skuffende i forhold til forventninger ”
Anmeldelse av Arakataka

Arakataka
Kjøkken: Skandinavisk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Omgivelser: Grünerløkka - Sofienberg
Beskrivelse: Uformell gourmetrestaurant rett rundt hjørnet fra konsertstedet Rockefeller. Arakataka serverer kreative retter med spennende smakskombinasjoner til en hyggelig pris. Hver dag komponerer kjøkkensjefen en treretters og en femretters meny.
Anmeldt 20. januar 2019 via mobile enheter

Med anbefalinger fra Michelin 3 år på rad hadde jeg større forventninger til maten enn de klarte å innfri. Servicen er det lite å utsette på, den var god. Mat og vin skuffet. Maten var gjennomgående for salt, og smakene var sammensatt av for mange komponenter. Største skuffelsen var desserten, den var ikke god og altfor kald. Vi fikk beskjed om at vi skulle få multe, men endte opp med gresskar. Savnet også informasjon om at første rett som besto av bla. skrei faktisk var rå og kald. Pris sto i stil til forventninger, og ble høy. Det kan også nevnes at stolene var et mareritt å sitte på over flere timer. Lokalene var moderne og rene. For min del ble det med dette besøket.

Dato for besøk: januar 2019
2  Takk, 869junel

Anmeldt 6. januar 2019

Spiste en 6-retters. Høy standard, men likevel litt variable retter så ingen innertier. Meget bra på det beste men en ribberett med litt mye brusk og en lite spennende røbetrett.. Mens fiskerett var meget bra.

Takk, Lars Christian Ø
Anmeldt 16. desember 2018 via mobile enheter

Vi gikk innom restauranten en søndag og fikk bord. Vi gikk for 5-retters meny. Maten smakte godt og kom i passe tempo. Servitørene var hyggelige, men de hadde veldig mye å gjøre og jeg opplevde at de nesten ikke hadde tid til å snakke med gjestene. De var mest opptatte med å fortelle hva rettene bestod av, men de gjorde det så fort at vi ble sittende litt spørrende tilbake. Hadde det vært mulig å få litt mer kontakt med servitørene hadde jeg gitt 5 stjerner. Vi kommer gjerne tilbake.

Takk, VacationOslo
Anmeldt 3. desember 2018

Dette ble en god opplevelse. Vi var en stor gjeng fra 2 firmaer, som spiste 4-retters med vinpakke. Deilige, intense smaker, med vin som matchet. Lenge siden jeg har spist så god fisk, som vi fikk servert denne kvelden. Anbefales!

1  Takk, ArntAndersrod
Anmeldt 27. november 2018 via mobile enheter

Et godt valg for en strålende aften. De satte sammen en utmerket femretter hvor de gode smakene kom en etter en. I tillegg laget de også en vinpakke som toppet det hele. Utmerket alt.

Takk, Tbondo

Reisende som så på Arakataka, så også på

Har du vært i Arakataka? Del dine erfaringer!