TripAdvisor
Søk
Spøkelsesvandring på festning

Anmeldt 21. april 2018
Janicke R
Super vandring med spennende historier

Anmeldt 21. april 2018
all00
Oslo, Norge

Anmeldt 21. april 2018 via mobile enheter

Kjempemorsom tur. Flink guide, lærte mye og et morsomt innslag på jentehelgen i Oslo. Vi var 8 jenter som møttes til en spennende og lattermfull tur rundt Akershus festning....

Dato for opplevelse: april 2018
2  Takk, Janicke R
Anmeldt 21. april 2018 via mobile enheter

Morsom tur i hjertet av byens flotte gamle bygninger, supert med spennende historier om overnaturlige hendelser. Kan anbefales.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, all00
Anmeldt 4. oktober 2017

En vandring i gatene i nærheten av Akershus Festning. Hadde en veldig flink guide som gjorde kvelden veldig spennende med mange gode historier.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, norwegiantraveller88
Anmeldt 23. juli 2016 via mobile enheter

Jeg gikk spøkelsesvandringen i Oslo for noen år siden og hadde en hyggelig og lærerik opplevelse, og ville gjerne ta med en venninne som ikke hadde hørt om vandringene. Dessverre ble hele opplevelsen ødelagt av en overdramatisk tilgjort kvinnelig guide. Hun var mer opptatt av å snakke om seg selv enn av å formidle historisk kunnskap, og overspilte på grensen til det parodiske. Vi fikk hele tiden høre om alle de historiene hun kunne fortelle..., men fikk høre svært få av dem.... Det var en nydelig varm kveld, Akershus og Kvadraturen er alltid vakker, men denne guiden klarte å ødelegge hele opplevelsen for oss.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, veronicao448
Anmeldt 17. juli 2016

Jeg fant ut om spøkelsesvandringen på visitoslo sin aktivitetskalender, og fikk lyst å være med. Det angrer jeg ikke på. Det var en flott og lærerik kveld. Vi møtte opp på Christiania torv, eller Hansken som torvet også kalles. Vi ble møtt av Marthe som viste seg å være en svært dyktig guide. Hun tok oss med til ulike eldre byggninger i området, og fortalte om uhyggelige ting som skal ha skjedd der. Vi gikk videre til Akershus festning og fikk fortalt en del av historien til festningen. Vi ble også fortalt om uforklarlige ting folk skal ha opplevd der. Det var lærerikt og passe skremmende. Det begynte å pøsregne og tordne under vår tur. Det gjorde bare turen litt ekstra spennende når vi søkte ly for regnet i tunellene på festningen, og Marthe fortalte om spøkelser og stemmer folk skal ha sett og hørt.
Turen tok ca 2 timer i et behagelig tempo. Jeg vil anbefale turen til alle som ønsker å lære om Oslo sin mørkere historie.

Dato for opplevelse: juli 2016
Takk, Karin892015