Spøkelsesvandring på festning

Anmeldt 21. april 2018
Janicke R
Super vandring med spennende historier

Anmeldt 21. april 2018
all00
Oslo, Norge

Anmeldt 11. september 2019

Vi var med på en to timers guidet gåtur gjennom gamle deler av Christiania. Turen ble avsluttet på Akershus festning. Utvalget av steder å stoppe var fint, og historiene var interessante. Guidingen var dog noe flåsete og overfladisk. Vi savnet at guiden gikk noe dypere inn i temaene og viste mer historisk kunnskap (som hun sikkert har). Deler av turen virket mer som en slags performance enn guiding. Noe av det morsomme og teatralske innholdet fungerte fint, men det ble rett og slett for mye av det gode på dette området.

Dato for opplevelse: september 2019
1  Takk, Karen J
Anmeldt 22. april 2018 via mobile enheter

Kjempemorsom tur. Flink guide, lærte mye og et morsomt innslag på jentehelgen i Oslo. Vi var 8 jenter som møttes til en spennende og lattermfull tur rundt Akershus festning....

Dato for opplevelse: april 2018
3  Takk, Janicke R
Anmeldt 22. april 2018 via mobile enheter

Morsom tur i hjertet av byens flotte gamle bygninger, supert med spennende historier om overnaturlige hendelser. Kan anbefales.

Dato for opplevelse: april 2018
Takk, all00
Anmeldt 4. oktober 2017

En vandring i gatene i nærheten av Akershus Festning. Hadde en veldig flink guide som gjorde kvelden veldig spennende med mange gode historier.

Dato for opplevelse: oktober 2017
Takk, norwegiantraveller88
Anmeldt 23. juli 2016 via mobile enheter

Jeg gikk spøkelsesvandringen i Oslo for noen år siden og hadde en hyggelig og lærerik opplevelse, og ville gjerne ta med en venninne som ikke hadde hørt om vandringene. Dessverre ble hele opplevelsen ødelagt av en overdramatisk tilgjort kvinnelig guide. Hun var mer opptatt av å snakke om seg selv enn av å formidle historisk kunnskap, og overspilte på grensen til det parodiske. Vi fikk hele tiden høre om alle de historiene hun kunne fortelle..., men fikk høre svært få av dem.... Det var en nydelig varm kveld, Akershus og Kvadraturen er alltid vakker, men denne guiden klarte å ødelegge hele opplevelsen for oss.

Dato for opplevelse: juli 2016
1  Takk, veronicao448