“Ingen glutenfrie tilbud”
Anmeldelse av Focacceria

Focacceria
Beskrivelse: Dette flate brødet toppet med olivenolje, forskjellig krydder og ekte italienske råvarer, er en tidlig utgave av den moderne pizzaen. Den klassiske oppskriften sies å komme fra etruskerne. Navnet derimot kommer fra latinske fokus fuoco som betyr stekt i flammen.
Anmeldt 3. november 2018 via mobile enheter

Skuffende at de ikke kan tilby en glutenfri variant. Dette på tross av at det er samme eiere (og kjøkken?) som pizzarestauranten ved siden av, som selger utmerket glutenfri pizza.

Takk, GonkenK

Anmeldt 29. juni 2018

dritgod focaccia, rask betjening og bra utvalg, tar med alle som kommer utenbys fra, da det er verdt å vise frem!

Dato for besøk: april 2018
Takk, tdme2018
Anmeldt 20. november 2016

perfekt frokost/lunsj når det er fint vær og man vil sitte med noe digg i parken.. Mange vegetaralternativer. Best utvalg tidlig på helgene. Anbefaler den med asparges og muggost, fantastisk!

Dato for besøk: oktober 2016
Takk, Daniela E
Anmeldt 27. september 2016

Har vært her ved et par anledninger og det er et enkelt sted å stikke innom for sykt gode pizzaslice i Focaccia style. Anbefales!

Dato for besøk: juni 2016
Takk, 724martineh
Anmeldt 14. februar 2016

Det er ikke ofte at jeg lar meg imponere over svært god kaffe, men hos Focacceria i Markveien gjorde jeg akkurat det, og det ved en ren tilfeldighet.

I på vente av at jeg ventet på noen jeg skulle møte i nærheten, stakk jeg innom Focacceria av ren nysgjerrighet og i søken på en kaffe samt noe lite å spise. Dette angrer jeg absolutt ikke på.

Stedet er lite og trangt, har kun noen få sitteplasser, men er flittig besøkt av kunder som vil ha med seg pizzabunn hjem. Faktisk ganske stor etterspørsel av denne varen, og det var den varen som ble mest solgt de 30 minuttene jeg ble sittende ved vinduskarmen og nyte min kaffe og ett lite stykke pizza.

Selv om det er Pizza som er spesialiteten, så var det kaffeen jeg "falt" for. Utsøkt god, ikke bitter, ikke for søt, sterk, mørk, ja en slik kopp du skulle ønske aldri tok slutt. Så er du i området og trenger en liten snack og en svært god kopp kaffe, så stikk innom Focacceria, vegg i vegg med og under samme drift som Villa Paradiso Grünerløkka.

Dato for besøk: februar 2016
1  Takk, Dreamer804999

Reisende som så på Focacceria, så også på

Har du vært i Focacceria? Del dine erfaringer!