“Skuffende”
Anmeldelse av Stortorvets Gjæstgiveri

Stortorvets Gjæstgiveri
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Reservasjoner
Beskrivelse: Gjæstgiveriet serverer både norsk mat og spennende retter fra det internasjonale kjøkken i en uformell atmosfære. Man kan også bare slappe av med noe godt og drikke. Hver lørdag spilles det jazz i cafeen, med mange populære norske og utenlandske artister. Hele året er det mulig å bestille et eget rom til ditt selskap i 2. etasje. Her serveres 3-retters middag med tilhørende drikke. Huset ble reist omkring år 1700, så dette er en av Oslos eldste restauranter, med gammelt norsk interiør. Trivelig uteservering i bakgården.
Anmeldt 27. oktober 2018 via mobile enheter

Dette virker som er sted som har sett sine bedre dager. Maten er helt midt på treet, ikke det helt store. Og servicen er ikke spesielt god. Vi kommer ikke til å dra hit igjen.

1  Takk, Elin I

Anmeldt 28. september 2018 via mobile enheter

Vi kom innom en Fredag ettermiddag/kveld. Atmosfæren satt i veggene. Må være ett av Oslo's mest interessante spisesteder. Servicen var upåklagelig og maten smakte utmerket. Skal dere spise i Oslo, la Stortorvets Gjestgiverieri være ett alternativ!

1  Takk, Rolf T
Anmeldt 22. september 2018 via mobile enheter

Vårt besøk startet veldig bra. Vi ble møtt av en svært hyggelig mann fra Møre et sted. Ble vist til bordet og tatt i mot på en slik måte man bør bli tatt i mot på en restaurant.
Vi bestilte en 3-retters. Det var en annen mann innom og tok bestillingen. Han glemte å spørre om drikke.
Vi var nok uheldige med maten vi bestilte, at vi ikke likte den.
Til forrett bestilte vi råbiff. Retten smakte jord/mugg.
Til hovedrett, and. Den smakte også samme jord-/muggsmak.
Dessert, pærer med sjokolademousse.
Vi fikk ikke spørsmål om kaffe til desserten, og måtte betale full pris for alle rettene, selv om forretten ikke ble spist noe av.

Servitøren fra Møre var flink og kunne faget sitt. Presenterte rettene og vinen.

Skulle nok ønske at vi kunne hatt samme servitør under hele måltidet, så hadde opplevelsen vært bedre.

Dog - et fint sted som vi gjerne prøver igjen! Men da bestiller vi noe annet å spise :)

Takk, veronicag1990
Anmeldt 14. september 2018

Vi var en gruppe fra jobb innom, det ble full meny på alle.

Matmessig bra, dog ikke noe stort kulinarisk høydepunkt. Ørret til forrett var en plussvariant, omtrent samme type fisk (Røye) til hovedrett også klart godkjent.
desserten (Bakte pærer) helt under båten, Var en masse sjokolade mousse med noen få pærebiter (sikkert bakte). Verken så bra ut eller smakte noe i nærheten.

Servicen veldig variabel. Gemyttlig og bra stemning men det ble surret veldig med hvem som skulle ha hva osv. Når desserten kom viste ikke kelneren overhodet hva som var hva av disse, satt det igjen på bordet så fikk vi finne ut det selv:-)
Bestilt vinpakke ble helt glemt men de ryddet greit opp da de omregnet annet drikke til vinpakke.

Dato for besøk: august 2018
Takk, LasseS_11
Anmeldt 7. august 2018 via mobile enheter

Helt fantastisk service, god mat og alt! Jeg kan faktisk ikke kreve mer enn dette!

Tusen takk til:
Ung kjekk kar som hadde sleik og minnet meg litt om Leonardo Dicaprio, han gå også ekstremt service, samt. En lang skjegget kar som var ekstremt hyggelig og sjarmerende!

Jeg har direkte aldri vært borti så god service og fantastisk mat! Dette anbefales virkelig på det sterkeste!

Dato for besøk: august 2018
Takk, hiead

Reisende som så på Stortorvets Gjæstgiveri, så også på

Har du vært i Stortorvets Gjæstgiveri? Del dine erfaringer!