“Nydelig kjøtt og herlig tilbehør”
Anmeldelse av Steak

Steak
Vurdert som nr. 5 av 94 Restauranter i Tønsberg
Anmeldt 31. juli 2021 via mobile enheter

3 par. Bestilte forskjellig kjøttretter. Rask servering. Pluss for bordbestilling.
Gode drinker, god vin. Bestilte lammecarré med nydelig gulrotpuré og asparges med rødvin saus.
Enste minuset var at vi bare fikk 2 timer, men det var det verdt når en får bestilt bord langs brygga i Tønsberg.
Har også spist Danske smørbrød der til lunsje tidligere. Kan også anbefales som avveksling til tradisjonelle lunsje menyer rundt om kring i Norge. Har også hyggelig personale, sommer som vinter. Anbefales om du besøker Tønsberg

Takk, andersl543

Anmeldt 22. juli 2021

Da vi ankommer stedet starter det hele med at vi må vente utenfor i 20 minutter, da det reserverte bordet vårt ikke er klart.
Til hovedrett er vi flere som bestiller dry aged entrecôte stekegrad medium-minus. Kjøttet som blir servert oss er 2 cm tykke stykker som er medium pluss (nesten godt stekt).

Etter å ha spist forrett, hovedrett og dessert blir det bestilt drinker og anndre drikkevarer. Etter 6 minutter får vi beskjed om at vi må forlate bordet vårt, fordi vi har brukt opp tiden vår. Vi krever å få levert tilbake drikken som enda ikke er rørt, noe vi fikk lov til.

Etter at vi forlot stedet ble vi kontaktet av jo mester på telefon, som sier at vi fortsatt skylder stedet penger for blant annet drikkevarer.

Tønsberg har mange gode restauranter å by på. Min anbefaling er å gå for noen andre enn Steak. Maten er stort sett god, men vi har nå flere erfaringer på at opplevelsen ikke kan anbefales videre.

1  Takk, SkaarH
Anmeldt 28. juni 2021

En meget god opplevelse.
Vi kjøpte til forrett Saltbakt sellerirot og Carpaccio (salmalaks, rogn etc). Plating og smakssammensetningene på disse to satt som hånd i handske. Carpaccio forretten kan for noen være litt spicy, men for min smak var den perfekt.

Til hovedrett bestilite vi Greater Omaha Hereford. Kjøttet var saftig og slik medium skal være (rosa i midten). Tilbehøret er valgfritt, vi valgte champignon, trøffelsaus og asparges. Her traff de også bra, spesielt med trøffelsausen!

Til dessert bestilite vi Oreomilkshake. Denne var ikke for mektig. Her også treffer dem meget bra på både mengde og søthet slik at det ikke blir kvalmende.

Eneste som gjør at jeg ikke gir denne terningkast 6 er fordi jeg kun har fått en bedre biff ute på restaurant (Bouef i Dublin).

Hovmester og resten av betjeningen er også hyggelige og var i godt humør og serviceinnstilt. Veldig flinke på smittevern!

Anbefales på det sterkeste.

Takk, jonasel
Anmeldt 22. juni 2021

Maten var meget bra, fantastisk mye gode viner. Men synd at en slett service, selv med halvfull restaurant, ødelegger helhetsinntrykket.
Champagnen blir servert etter at forretten er servert, tiltros for at denne er bestilt i god tid. Ber eksplisitt om at den dyre rødvinen dekanteres i god tid før hovedrett. Men dette skjer ved bordet ette at hovedrett er servert.
Trenger en erfaren hovmester som kan holde lærlingene i øra.

1  Takk, 44tommyg
Anmeldt 6. november 2020 via mobile enheter

Var der i sommer, da var vi fornøyd. Var her denne uken og spurte om medium rare. Fikk medium well. Andre gangen fikk jeg rå. Tredje gangen var det veldig bra, men da kranglet servitøren med meg ettersom han var uenig av min vurdering, hun jeg var med bestilte burger. God burger, men med knusk tørt brød som garantert ikke var fersk

Dato for besøk: november 2020
1  Takk, matiasatowo

Reisende som så på Steak, så også på

Tønsberg, Tønsberg kommune

Har du vært i Steak? Del dine erfaringer!