“Skuffende lunsj”
Anmeldelse av Stasjonen Bar

Stasjonen Bar
Vurdert som nr. 34 av 93 Restauranter i Tønsberg
Anmeldt 29. januar 2019 via mobile enheter

En skuffende opplevelse da vi skulle prøve den mye omtalte nye restauranten i Tønsberg. Vi booket bord til lunsj før jul. Koselige lokaler, men maten var rett og slett dårlig. En liten tallerken med skiver av pålegg vi kan kjøpe i butikk til en pris på over kr 200,-. Det ble nok siste gang med tanke på alle andre gode alternativer i Tønsberg, dessverre.

1  Takk, 424trine

Anmeldt 29. januar 2019 via mobile enheter

Vært på afterwork i pizzabaren 2 ganger etter oppstart. Tørr smakløs pizza. Testet både rød og hvit pizza. Lokalene minner mest om ungdomsklubben. Gledet meg derfor stort til å teste restauranten. Men neida. Servicen var dårlig og de rotet til med bestillingene. Vi bestilte en flaske med vin til hovedretten og fikk en åpnet flaske i glass av en aldeles klønete servitør. Hun linjet opp glassene og prøvde å dele likt i alle!!! Fikk heller ikke tilbud om vin til forretten. Lite oppmerksomme servitører som var mest opptatt av å snakke med hverandre. Uavhengig av hva som ble bestilt både and, biff og fisk så fikk alle dele samme bollen med småpoteter. Burde vært mulig å velge type poteter? Til så ulike retter!! Liker lokasjonen men hadde forventet mye mer på matfronten og ikke minst servicen.

Dato for besøk: januar 2019
1  Takk, Maria J
Anmeldt 8. januar 2019

Hyggelig førstegangs-besøk i går i veldig fine lokaler. Hyggelig og engasjert personale, med middels god detaljkunnskap. Fin, bistroaktig meny. Vinmenyen var naturvinsdominert, noe jeg anser som sært.
Vi spiste en rekke forretter og dessert. Blinis med gravet ørret var en suveren, lekker og smakfull start. Krabbekrokett var lite spennende og smakte som fritert, sjøvannskokt potetmos. Frisk gressløk aioli til var redningen. Gnocchi smakte bra, men var skuffet over den veldig løse konsistensen. Føltes som å spise pannestekt potetmos. Steam bun med ribbe var langt under forventning. Eneste smak var ramsalt soyasaus. God bun og kimchi. Til dessert hadde vi kirsebær clafoutis og denne var fantastisk. Vi kommer kanskje tilbake og spiser ukens 3-retter, men da uten vin til maten.

At restauranten i Sandefjords blad anses som en av de beste i landet skyldes nok dårlig research og uvitenhet. Om jeg skulle tippe er nok Stasjonen blant landets 500 beste restauranter. :-)

Restauranten er ikke verdt en reise, men absolutt verdt et besøk om du bor i gangavstand ;-)

Vi koste oss :-*

Dato for besøk: januar 2019
Takk, Thomas H
Anmeldt 23. desember 2018 via mobile enheter

Tilbake for å prøve restauranten, etter en ganske skuffende opplevelse i baren. Heller ikke her innfrir Stasjonen, hverken på service eller mat. Vi var fem gjester og alle var enige i at dette ikke var særlig bra. Maten manglet smak og særpreg og var på ingen måte bra tilbredt. Service’en eller mangel på sådan, var helt tragisk. Trist men sant, dette var igjen svært skuffende!

1  Takk, Richardo-Manchego
Anmeldt 22. desember 2018 via mobile enheter

Familie på 6 testet 4 retter fra lunsjmenyen. En juletallerken ribbet for både ribbe og julesmak, en slapp eggerøre og lite rundt reddet ikke en meget god laks.
En kjedelig og høyst ordinær cæsarsalat med kylling, og hvor en vegetarvariant kanskje var hakket bedre.
Fish & chips ble høydepunktet hva smak angår med godt forberedte fiskebiter og god sammensetning på tallerken.

Hyggelige og flinke med servering.
Satt ved vindusbord, samtlige ved bordet slet med kulden i trekken gjennom vinduene til tross for kun -2 ute.

Ordinært, her er nok middagsserveringen langt bedre.

Takk, 259heinh

Reisende som så på Stasjonen Bar, så også på

Tønsberg, Tønsberg kommune

Har du vært i Stasjonen Bar? Del dine erfaringer!