“Beste maten!”

Blom Restaurant
Vurdert som nr. 3 av 67 Restauranter i Arendal
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Velkommen til Blom Restaurant! Vi er en a la carte restaurant, som holder til ved Pollen på Langbryggen i Arendal. Hos oss kan du velge imellom flere forretter, hovedretter og desserter, eller la våre servitører og kokker sette sammen menyen din. Menyen på Blom er konstant i utvikling, og vi tar gjerne imot ønsker og innspill når vi skal velge fremtidige smaker. Vårt ønske er å tilby kvalitetsmat i eksklusive omgivelser, og samtidig gi plass til en uformel tone imellom gjest og personale. -- Håper vi ses på Blom Restaurant!
Anmeldt 12. april 2019 via mobile enheter

Dette er helt klart den restauranten man besøker om man ønsker god service og god mat - leverer like godt hver gang! Kreative og blide ansatte :-)

Dato for besøk: april 2019
Takk, 677camillah

Anmeldt 31. mars 2019 via mobile enheter

Sen søndags middag etter jobb...og maten er som vanlig en rendyrket innertier...Bloms leverer hver gang....utsøkt mat og særdeles god service..
Lames & OleTom

Dato for besøk: mars 2019
Takk, Ole Tom S
Anmeldt 17. desember 2018

Imponert over servicen og ivaretakelsen av oss som kunder. Vi bestilte 3 retters og var utrolig fornøyde med alle rettene. Beste spisested i Arendal:) etter min mening

Dato for besøk: august 2018
1  Takk, 742hildel
Anmeldt 3. desember 2018

Skulle feire fruens "halvfjers"-årsdag i går 2/12-18 og valget falt på Blom som ligger kloss i Pollen i Langbrygga 9 i Arendal. Vi hadde bestilt bord på forhånd på restaurantens hjemmeside og fått reservasjonen bekreftet på epost.

Stedet var noe mindre enn vi hadde sett for oss på forhånd, men vi merket stemningen, renholdet og innredningen straks vi kom innenfor døren. Ble møtt av den definitivt beste, kunnskapsrike og omtenksomme servitøren i 20-årene vi noen gang har vært borti og som hadde full koll på hva menyen kunne inneholde, var spesialist på de forskjellige vinene og øl-variantene vi måtte ønske. Sjefen for Blom bør innse hvor heldig han har vært med denne servitøren (OG kokken). Min kone er tidligere restaurantsjef fra kjent spisested i Stavern og KAN dette med servering, menyer og god mat. Vi er mye ute og spiser på forskjellige steder hele året og har ALDRI funnet noen som overgår den unge damen på Blom (som har vært her i 7 år) verken her i landet, ellers i Norden eller i verden for øvrig! (Og vi har besøkt MANGE spisesteder opp gjennom årene!)

Vårt valg falt til slutt på stedets berømte REINSDYRFILET som serveres med sesongens grønnsaker/ovnsbakt sopp, løk,- og fennikelkompott, potet & rødbet-terrine og tyttebærsaus.

Vi ventet kun et kvarter på serveringen i vel 15 minutter der vi mellomtiden fikk drikke og hvitløk-spesialbrød med dip: Yammi! Når hovedretten ankom vårt bord ble vi fortalt hva den inneholdt og når vi startet måltidet formelig eksploderte de forskjellige smakene i munnhulene våre.
Porsjonene var som forventet + og vi ble begge vel forsynte og følte oss "helt salige".

Til dessert valgte vi Multekrem-sorbet med en spesiell søt vin i "fødselsdagspresent" fra restauranten som fullstendig fikk dessert-smaken til helt å "ta av"!!!

Da sier vi som gamle Arnold Schwartzenegger": I'll/We'll be back!

3  Takk, 182dagd
Anmeldt 12. august 2018 via mobile enheter

I forbindelse med Arendalsuka stakk vi innom og tok en middag. Vi satset på lam og et par øl, og har ikke angret et sekund.

Dato for besøk: august 2018
Takk, hohygen

Reisende som så på Blom Restaurant, så også på

Har du vært i Blom Restaurant? Del dine erfaringer!