Lokalene egner seg meget godt til formålet

Ta turen til Bomuldsfabrikken og opplev samtidskunst. Personlig synes jeg utstillingen av Louis Moe... les mer

Anmeldt 14. august 2020
KongHans1
Kristiansand, Norge
Tøft galleri og spennende historie

Anmeldt 10. mars 2020
GabriellaMW
Arendal, Norge

Anmeldt 10. mars 2020

Vi valgte å dra hit på bryllupsdagen vår . Fikk se spennende utstillere og flotte store lokaler . Bomulsfabrikken ligger like ved Langse vannet og med deilig kake og kaffe ,kunne vi sitte i solen og snakke om inntrykkene våre . Spennende med grotta og langgangen over ! Dette er et veldig spesielt sted og bør sees av alle som tar turen til Arendal !

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, GabriellaMW
Anmeldt 21. juli 2019 via mobile enheter

Ikke noe sted en ikke vil tilbake til her trenger dem mer ryddig før en kan kalle dette museum og ikke søppelfylling

Dato for opplevelse: august 2018
Takk, greenwich2019
Anmeldt 15. juli 2019

Jeg ble først oppmerksom på kunstgalleriet da jeg leste om en veldig interessant utstilling i Aftenposten, og jeg ble svært imponert både over lokalene som egner seg veldig godt til utstillinger, men også hvor mangfoldig utstillingene - både faste og midlertidige - var. Det var også veldig godt skiltet å finne Bomuldsfaabrikken, - og det er noe vi opplever dessverre altfor sjelden når vi kjører rundt i Norge.

Dato for opplevelse: juli 2019
Takk, Ingeborg56
Anmeldt 9. april 2018

Bomuldsfabriken har noen fantastiske lokaler i et gammelt industribygg. Jeg har besøkt galleriet rekke ganger og opplever kunstutstillingene alltid veldig spesielle men interessante. De har en permanent utstilling i 2.etg der bl.a. Leonard Rickhard (Norges beste nålevende kunstner etter min mening) har flere bilder utstilt.
Betjeningen er hyggelig, de har et eget rom som barna kan sitte og lese eller bygge med legoklosser, de har en liten bokkafe som er verdt besøket bare det. Det er både gratis parkering og inngang. Jeg kan anbefale alle, kunstintereserte eller ikke, å besøke dette fantastiske stedet.

Dato for opplevelse: september 2017
Takk, VikingP
Anmeldt 3. august 2017

Hvert år viser Bomuldsfabriken filmer fra Kortfilmfestivalen i Grimstad. Derfor drar jeg dit i dag 3. august 2017. Bomuldsfabriken er også et utmerket sted å se samtidskunst, både norsk og internasjonal. Og den faste samlingen, med bildene til bl.a. Leonard Rickhard, er reisen verd.

Dato for opplevelse: august 2017
Anmeldelse samlet inn i partnerskap med VisitNorway.com
Takk, TorunnN6