“Salat passer ikke som tilbehør til fisk”
Anmeldelse av Merci

Merci
Vurdert som nr. 1 av 50 Restauranter i Porsgrunn
Beskrivelse: Ny Fransk restaurant beliggende på Bratsberg Brygge. Restauranten ligger ved elva og har flott utsikt. Har fått særdeles bra omtale etter 3 måneders drift. Skifter ofte meny for at stamkunder skal finne gode smaksopplevelser til enhver tid. Et sted som det er verdt å besøke.
Anmeldt 20. august 2021

Besøkte denne restauranten i august måned. Fikk en fantastisk god forrett med kamskjell. Hovedrett var piggvar. Svært sjelden fiskerett å få på restaurant idag. Piggvar ble servert med fritt valg av poteter. Som tilbehør ellers var det standard at du fikk en skål med salat …. !!?? Virket ikke som det en gang var olje på salaten. Dette passer overhodet ikke som tilbehør. Trekker ned hele opplevelsen av et godt måltid.

Takk, 430_gev

Anmeldt 29. juli 2021 via mobile enheter

Vi prøvde signaturbiffen og den skuffet ikke. Vel verdt pengene. Samtlige fikk biffen perfekt stekt i henhold til sine preferanser. I tillegg var servicen upåklagelig. Anbefales.

Takk, Kenneth S
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Vi bestilte kamskjell og blekksprut til forrett, og begge to var ypperlige. Til middag ble det dry age entrecôte på oss begge, mørt og godt kjøtt. En god matopplevelse. Eneste som drar ned er at det ikke var med grønnsaker. Det var mulig å bestille gulrøtter inntil, men til kr 525 burde alt være med. Vi ventet også i over en halvtime på hovedretten etter at forretten var fullført, burde ha samkjørt rettene bedre.
Til slutt ble det lavakake til dessert, og det må ha vært den beste desserten vi har smakt. Helt himmelsk!
Ellers veldig hyggelige servitører.

Anbefaler stedet til alle!

Takk, AmalieStensethB
Anmeldt 24. juli 2021

Unnet oss signaturbiffen - dry aged entrecôte - og angret ikke. Nydelig kjøtt! Til og med pommes frites var lekkert presentert og gode. Koster mer enn man er vant til, men var også en annen kvalitet! Koste oss skikkelig med god vin anbefalt til. Desserten var også god veldig hyggelig betjening og koselig sted. Hit kommer vi gjerne igjen!

Takk, SoM4311
Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Nyåpna plass med fantastisk mat og service. Spiste ravioli, dry aged entrecôte og vahlrona kaken. Helt i toppsjiktet alle tre. Anbefales!

Takk, eirink2016

Reisende som så på Merci, så også på

Porsgrunn, Porsgrunn kommune

Har du vært i Merci? Del dine erfaringer!