Åpen i dag: Stengt

Anmeldt 21. juli 2019
AllOverEurope
Oslo, Norge

Anmeldt 11. oktober 2019

Ett passe stort vitensenter, men med nok å gjøre. Vi besøkte vitensenteret i høstferien, så det var noen ekstra aktiviteter for barna mens vi var der. Her var det mye man kan trykke på og teste ut. Alt fra kunnskapssplill, kjøre kran, teste sjøsyke, værsenter, skipssimulator og andre ting. Skipssimulatoren trenger forøvrig litt oppdatering, men fungerer greit når man får den i gang. I første etasje er det en kiosk med mange sitteplasser, og leker for barna. De storkoste seg forøvrig, så det var absolutt en vellykket dag.

Dato for opplevelse: september 2019
Takk, stelnor
Anmeldt 21. juli 2019

På tross av navnet kan DuVerden dessverre på ingen måte kalles et sjøfartsmuseum. Det skyldes ikke at undertegnede er uvanlig kravstor, men at det faktisk ikke engang finnes en liten sal som er satt av til sjøfartshistorie. Joda, det finnes enkelte objekter og noe informasjon med tilknytning til sjøfart her og der, men det er det hele.

Som vitensenter er DuVerden derimot et virkelig flott tilbud, og nevøen på ni år fikk med seg masse spennende og lærerike eksperimenter og opplevelser. Han skulle gjerne vært der lengre, og vi kommer sikkert tilbake.

Selve vitensenteret er absolutt interessant og morsomt for nysgjerrige voksne også, men hvis du som voksen besøkende først og fremst kommer fordi du er interessert i sjøfartshistorie, vil du helt klart bli skuffet.

Dato for opplevelse: mars 2019
4  Takk, AllOverEurope
Anmeldt 21. juli 2019 via mobile enheter

Var her i dag med barn fra 2-10 år, barna koste seg. Showet som ble holdt var også veldig bra for voksene og barn. Båten Elias var også på vannet. Barna kunne også lage 3D figurer. Dyktige og serviceinnstilte betjening

Dato for opplevelse: juli 2019
3  Takk, elins688
Anmeldt 19. desember 2018 via mobile enheter

Vi var et kjærestepar som reiste alene dit. Storkoste oss og fant igjen barnetakter :p fikk også lært en del i samme slengen. kan absolutt Anbefales.

Dato for opplevelse: desember 2018
Takk, 824mikaelw
Anmeldt 6. oktober 2018 via mobile enheter

Duverden er et sjøfartsmuseum med innslag av tekniske finesser som kan være artig for både voksne og barn. Utvalget i kafeen er ikke så stort, men de har noen rundstykker, litt godteri og brus. Stedet er verd et besøk!

Dato for opplevelse: september 2018
Takk, Brudepar-juli-2016