TripAdvisor
Publiser
Innboks
Søk
Flott byggverk fra 1892

I Telemarkskanalen er Vrangfoss sluser den største og flotteste av de 8 slusene som utgjør kanalen... les mer

Anmeldt 22. august 2019
BjR1956
Ålesund, Norge
Perfekt

Etter tur/retur Lunde-Dalen med skipet H.Ibsen anbefaler vi dette gjerne. Nydelig... les mer

Anmeldt 14. august 2019
Roar B

Anmeldt 16. juli 2019 via mobile enheter

Telemarkskanalen var en stor Opplevelse. Når en prøver å forestille seg den tidsepoken kanalen og slusene ble bygd i, må en bare bøye seg i støvet over ypperlig ingeniørkunst. Slusene er en opplevelse som en ikke må la gå fra seg, dersom en er på disse kanter. Anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: juli 2019
1  Takk, Henning L
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Vi gikk på i Ulefoss i godt vær. Der var godt med gratis parkering. Båtreisen er en fantastisk opplevelse gjennom de peneste landskap Norge kan vise frem. Sluseanleggene gjør opplevelsen til noe utenom det vanlige. Anløp i småhavner langs vannene er sjarmerende avbrekk i en lang reise. Hyggelig båt med super betjening. God lunsj med vin, dessert og kaffe var positivt bonus.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Dag Willy T
Anmeldt 16. juni 2019

Langs Telemark kanalen kommer bla. inntil alle sluseanlegg fra Skien sluser til Hogga sluser.Opplev slusing,flere sluser har porter og betjenes som i gamle dager.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, RagnarT24
Anmeldt 6. juni 2019

Det er en fantastisk opplevelse. En reise tilbake i tid, med kanalbåtene og oppover slusene som er håndrevet som i gamle dager.
Mulighet for god mat og drikke ombord.

Dato for opplevelse: juli 2018
Takk, Ruth V
Anmeldt 27. mai 2019 via mobile enheter

Vi reiste fra Lunde sluser til Dalen på en søndag ettermiddag (13:05) som en del av en kanalcruise med alt inkludert. Flott servering ombord med varmrøkt laks til lunsj. Purseren, Lillian, skjemte oss helt bort. Hun baker også kaker selv og vi koste oss med hennes sjokoladekake med marshmallows.

Dagen etter valgte vi å innta frokosten på M/S Henrik Ibsen på vei tilbake til Lunde sluser, og et gjensyn med sjokoladekaka. Fantastisk tur som anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: mai 2019
Takk, DonPedroSkien