Anbefales

Først vil jeg bare si at vi har hatt en fin tur med telemarkskanalen. Vi tok m/s Victoria fra... les mer

Anmeldt 14. august 2020
kire9219
Brumunddal, Norge
Flott tur på Telemarkskanalen

Vi tok kanalturen hele veien fra Skien til Dalen. Det var en lang tur, men verd opplevelsen. Vurder... les mer

Anmeldt 3. august 2020
anneo518
Oslo, Norge

Anmeldt 14. august 2019

Etter tur/retur Lunde-Dalen med skipet H.Ibsen anbefaler vi dette gjerne. Nydelig restaureringsarbeide, service fra betjeningen er fremragende og praktfulle omgivelser i kanalen. Relativ kostbart, men verdt det. Anbefaler også et par døgn på Dalen hotell for å rekke å nyte huset hvis man først er på de kanter.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Roar B
Anmeldt 10. august 2019 via mobile enheter

En flott tur på telemarkskanalen.
Veldig fasinerende byggeteknikk og et imponerende arbeid som er gjort i gamle dager
Anbefaler en tur.

Dato for opplevelse: august 2019
Takk, Ro-Aun
Anmeldt 16. juli 2019 via mobile enheter

Telemarkskanalen var en stor Opplevelse. Når en prøver å forestille seg den tidsepoken kanalen og slusene ble bygd i, må en bare bøye seg i støvet over ypperlig ingeniørkunst. Slusene er en opplevelse som en ikke må la gå fra seg, dersom en er på disse kanter. Anbefales på det varmeste.

Dato for opplevelse: juli 2019
3  Takk, Henning L
Anmeldt 15. juli 2019 via mobile enheter

Vi gikk på i Ulefoss i godt vær. Der var godt med gratis parkering. Båtreisen er en fantastisk opplevelse gjennom de peneste landskap Norge kan vise frem. Sluseanleggene gjør opplevelsen til noe utenom det vanlige. Anløp i småhavner langs vannene er sjarmerende avbrekk i en lang reise. Hyggelig båt med super betjening. God lunsj med vin, dessert og kaffe var positivt bonus.

Dato for opplevelse: juni 2019
Takk, Dag Willy T
Anmeldt 16. juni 2019

Langs Telemark kanalen kommer bla. inntil alle sluseanlegg fra Skien sluser til Hogga sluser.Opplev slusing,flere sluser har porter og betjenes som i gamle dager.

Dato for opplevelse: juni 2019
1  Takk, RagnarT24