En herlig båttur

Det er vel verdt å ta en tur langs Telemarkskanalen. Det er opplevelsesrikt men også fredfylt... les mer

Anmeldt 2 dager siden
pah1962
Oslo, Norge
Telemarkskanalen

Det var en flott opplevelse med MS Victoria på Telemarkskanalen gjennom flere sluser. Fint å kunne... les mer

Anmeldt 4 dager siden
Ellen-BV

Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Turen fra Akkerhaugen til Lunde ble en fantastisk opplevelse i nydelig vær. Stor suksess for oss i overraskende nydelig vær Hilsen Johnny Stiansen

Takk, 18johnnys
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Tydeligvis mange som reiser i Norge nå. Veldig fullt, men vi var heldige å fikk plass på Telemarken nedover kanalen fra Lunde til Ulefoss. For oss var det en passende lengde på ca 2 timer. Flott natur og kjekt å oppleve slusene. Parkerte bilen på ved slusa på Lunde og tok rutebuss tilbake fra Ulefoss. Rimelig og praktisk. Anbefales.

2  Takk, st_lee2015
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Turen på kanalen er fasinerende - og personalet utrolig hyggelig! Her kan man nyte flott natur og bli servert mat og drikke underveis.

Takk, maritanette
Anmeldt 15. juli 2020

Hele turen fra Skien til Dalen krever skifte av båt. Viktoria var en hyggelig båt, passe stor og med trivelig mannskap. Henrik Ibsen var en "nygammel" båt, mange passasjerer og en streng og stresset skipssjef. God fiskesuppe i restauranten, men her stuet de inn for mange gjester i disse corona-tider. De hadde et rom nr. 2, men dette ville de helst ikke åpne. Velg turen fra Skien til Lunde. Da opplever du slusene på sitt beste.

3  Takk, maja55Oslo
Anmeldt 14. juli 2020 via mobile enheter

Vi tok en synfaring på land og så på slusene ved Løveid, ved Skotfoss ovenfor Skien. Fascinerende historie og veldig interessant å se slusene i funksjon. Ved Løveid var det også et lite visningsrom med to korte filmer om slusene og Telemarkskanalen. Alt gratis. Fin opplevelse.

Takk, 338clausr