Fin tur på Telemarkskanalen

Interessant opplevelse og være med gjennom slusene. Vi tok hele turen, men den siste delen ble litt... les mer

Anmeldt 3. august 2021
Flygel
Bjerkvik, Norge
En herlig båttur

Det er vel verdt å ta en tur langs Telemarkskanalen. Det er opplevelsesrikt men også fredfylt... les mer

Anmeldt 31. juli 2021
pah1962
Oslo, Norge

Anmeldt 27. juli 2020

Dersom man ønsker å oppleve Telemarkskanalen uten å ta båt er det en fin tur å kjøre langs slusene. Jeg startet ved Ulefoss og videre til Eidsfoss, Vrangfoss, Lunde, Kjeldal og Hogga. Slusingen tar tid, så det var like greit å oppleve kanalen fra landsiden. Vangfoss var mest spektakulær mens Lunde var mer åpent og vakkert. På de to siste stoppene kom man nærmere innpå kanalen. Enkelt å parkere alle plasser og en fin kjøretur.

3  Takk, ekbno
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Telemarkskanalen tilbyr en reise i det gamle slusesystemet fra Skien til Dalen.
Vi hadde bestilt kanaltur med overnatting på Dalen hotel, med lunsj på Viktoria.
Siden vi reiser med hund (Kongepuddel) tilbød mannskapet å låne lugaren hennes, slik at hunden kunne ligge trygt der mens vi spiste lunsj i restauranten.
Anbefaler en tur med veteranbåtene i Telemarkskanalen og bestill gjerne lunsj under reisen.

Takk, IngarBrenna
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Turen fra Akkerhaugen til Lunde ble en fantastisk opplevelse i nydelig vær. Stor suksess for oss i overraskende nydelig vær Hilsen Johnny Stiansen

Takk, 18johnnys
Anmeldt 21. juli 2020 via mobile enheter

Tydeligvis mange som reiser i Norge nå. Veldig fullt, men vi var heldige å fikk plass på Telemarken nedover kanalen fra Lunde til Ulefoss. For oss var det en passende lengde på ca 2 timer. Flott natur og kjekt å oppleve slusene. Parkerte bilen på ved slusa på Lunde og tok rutebuss tilbake fra Ulefoss. Rimelig og praktisk. Anbefales.

2  Takk, st_lee2015
Anmeldt 18. juli 2020 via mobile enheter

Turen på kanalen er fasinerende - og personalet utrolig hyggelig! Her kan man nyte flott natur og bli servert mat og drikke underveis.

Takk, maritanette