Fin tur på Telemarkskanalen

Interessant opplevelse og være med gjennom slusene. Vi tok hele turen, men den siste delen ble litt... les mer

Anmeldt 3. august 2021
Flygel
Bjerkvik, Norge
En herlig båttur

Det er vel verdt å ta en tur langs Telemarkskanalen. Det er opplevelsesrikt men også fredfylt... les mer

Anmeldt 31. juli 2021
pah1962
Oslo, Norge

Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Vi tok kanalturen hele veien fra Skien til Dalen. Det var en lang tur, men verd opplevelsen. Vurder gjerne om du skal ta deler av kanalen. Ti timer er lenge å sitte. Når det er sagt, så syntes vi det var en flott opplevelse å ha tatt turen hele veien. Vi overnattet i Skien, tok bussen fra Dalen på kvelden og kjørte deretter hjem. Hyggelig bussjåfør.

1  Takk, anneo518
Anmeldt 30. juli 2020 via mobile enheter

Fantastisk tur med familie og venner! Telemarkskanalen er underkommunisert, for en fantastisk perle!! Jeg vil berømme slusevokterne som viste en service, tålmodighet og imøtekommenhet som overgår det meste jeg har opplevd! Spesielt slusevokter på Ulefoss som fulgte oss opp som en smed! De 3 påfølgende slusevokterne oppover var like imøtekommende og vi fikk rett og slett superservice!! Tusen takk til dere alle!

3  Takk, olegeorgn
Anmeldt 27. juli 2020

Dersom man ønsker å oppleve Telemarkskanalen uten å ta båt er det en fin tur å kjøre langs slusene. Jeg startet ved Ulefoss og videre til Eidsfoss, Vrangfoss, Lunde, Kjeldal og Hogga. Slusingen tar tid, så det var like greit å oppleve kanalen fra landsiden. Vangfoss var mest spektakulær mens Lunde var mer åpent og vakkert. På de to siste stoppene kom man nærmere innpå kanalen. Enkelt å parkere alle plasser og en fin kjøretur.

3  Takk, ekbno
Anmeldt 26. juli 2020 via mobile enheter

Telemarkskanalen tilbyr en reise i det gamle slusesystemet fra Skien til Dalen.
Vi hadde bestilt kanaltur med overnatting på Dalen hotel, med lunsj på Viktoria.
Siden vi reiser med hund (Kongepuddel) tilbød mannskapet å låne lugaren hennes, slik at hunden kunne ligge trygt der mens vi spiste lunsj i restauranten.
Anbefaler en tur med veteranbåtene i Telemarkskanalen og bestill gjerne lunsj under reisen.

Takk, IngarBrenna
Anmeldt 25. juli 2020 via mobile enheter

Turen fra Akkerhaugen til Lunde ble en fantastisk opplevelse i nydelig vær. Stor suksess for oss i overraskende nydelig vær Hilsen Johnny Stiansen

Takk, 18johnnys