Åpen i dag: Stengt
En hyggelig halvdagstur på kanalen

Vi hadde en hyggelig gruppetur med Henrik Ibsen fra Lunde til Skien. Litt vekslende vær, ellers... les mer

Anmeldt 17. juni 2022
48roye
Oslo, Norge
Et must

Reiste med Henrik Ibsen fra Ulefoss til Dalen. Båten var sjarmerende, pietetsfullt restaurert... les mer

Anmeldt 10. juni 2022
RolfH682
Stathelle, Norge

Anmeldt 29. juli 2021

Det var en flott opplevelse med MS Victoria på Telemarkskanalen gjennom flere sluser. Fint å kunne sitte ute og nyte turen i flott sommervær.

Dato for opplevelse: juli 2021
1  Takk, Ellen-BV
Anmeldt 28. juni 2021 via mobile enheter

Koselig båttur opp til Dalen fra Skien med M/S Henrik Ibsen. Super service hele veien. Stilig båt. De satt inn nye småbord og stoler på vår tur. Det funket veldig bra.

Dato for opplevelse: juni 2021
Takk, Kristin H
Kjersti H, Director of Sales på Telemarkskanalen, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. juli 2021

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Velkommen tilbake!

Anmeldt 15. august 2020 via mobile enheter

Først vil jeg bare si at vi har hatt en fin tur med telemarkskanalen. Vi tok m/s Victoria fra Ulefoss til Lunde, ventet ca 25 min før vi tok m/s Henrik Ibsen tilbake til Ulefoss. Flott tur som gir deg en reise tilbake i tid. På denne turen var vi innom tre sluser, med mange kamre til sammen. Vi opplevde at mange ikke respekterte smittevern i det vi skulle gå om bord på m/s Victoria. Mye trengsel for å komme først. På turen hjemover med m/s Henrik Ibsen var det for mange om bord til at det var mulig å holde god avstand til andre passasjerer.

Dato for opplevelse: august 2020
Takk, kire9219
Anmeldt 4. august 2020 via mobile enheter

Etter å ha gitt en flott anmeldelse av vår opplevelse av Telemarkskanalen og all fantastisk service må vi påpeke et tydelig unntak. En trist opplevelse på Løveid Sluse. Vi kom ned torsdag 23. Juli etter flotte opplevelser og ankom kl 16.15. Mange båter hadde samlet seg med stor forventning om å rekke ned til Porsgrunn og videre denne flotte sommerdagen. Men nei. Slusen nektet oss nedgang, vi opplevde dessverre hverken lyst til imøtekommenhet, dialog eller forståelse. Misnøyen ble stor hos mange og mange prøvde å spørre pent om å passere men til ingen nytte. Kl 18.30 slo slusen kontra og bestemte seg allikevel for å sluse oss ned. Det var dog for sent da Skien sluse var stengt. Når vi snakket med andre visste det seg at mange hadde problemer med Løveid og kommunikasjonen med dem. Rydd opp i dette kjære Telemarkskanal! Og til dere andre som passerer Løveid i mellomtiden, ta dere god tid!

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, olegeorgn
Anmeldt 3. august 2020 via mobile enheter

Vi tok kanalturen hele veien fra Skien til Dalen. Det var en lang tur, men verd opplevelsen. Vurder gjerne om du skal ta deler av kanalen. Ti timer er lenge å sitte. Når det er sagt, så syntes vi det var en flott opplevelse å ha tatt turen hele veien. Vi overnattet i Skien, tok bussen fra Dalen på kvelden og kjørte deretter hjem. Hyggelig bussjåfør.

Dato for opplevelse: juli 2020
2  Takk, anneo518