“Hyggelig, men rotete café med god mat”
Anmeldelse av Humlegarden

Humlegarden
Vurdert som nr. 1 av 2 Smått og godt i Skien
Anmeldt 18. september 2021

Jeg digger konseptet til Humlegården og gledet meg på forhånd til å teste det ut. Dessverre ble jeg ganske skuffet ved ankomst. Til tross for at det overhodet ikke var fullt, var alle ledige plasser fulle av brukt service, matrester og søppel. Vi måtte selv rydde av bordet vi skulle sitte, og det er faktisk alt for dårlig. Først lenge etter at vi hadde fått mat, begynte en av servitørene å rydde. Vinduskarmen var støvete og det lå døde insekter der - lite appetittelig. Jeg skjønner at det er mye å gjøre på en lørdag, men man må faktisk ha ansatte nok til å rydde!

Maten var derimot god og ble åpenbart laget med kjærlighet. Veldig mettende og smakfullt, Snickerskaken var spesielt god og kan anbefales. Frappen var noe skuffende, isen og væsken hadde skilt seg og kunne med fordel ha vært blandet bedre.

De kunne med fordel også hatt en vanndispenser i andre etasje, sånn at man slapp å gå ned for å hente mer vann.

Konklusjon: god mat, men har en del å gå på mtp. renhold og rydding. Et stort pluss at alt er glutenfritt!

Dato for besøk: september 2021
Takk, Tutlitu

Anmeldt 16. januar 2021

God mat, kult konsept. Nydelig sted for frokost og lunsj eller bestill med deg thai salaten hjem til middag ;)

Dato for besøk: januar 2021
Takk, Elisabeth H
Anmeldt 16. oktober 2020

Sted for folk som er opptatt med å spise alternativt. For meg var dette ingen god opplevelse smaksmessig, men ingenting å utsette på presentasjon av maten. Hyggelige lokaler.

Dato for besøk: oktober 2020
Takk, Fson62
Anmeldt 16. august 2020 via mobile enheter

Jeg vil gjerne være med på å støtte slike konsepter som dette stedet har. Da det virker å ligge litt gode holdninger bak.

Jeg kan absolutt anbefale bowlen med kakao og peanøtt, den var god både i smak og i størrelse!

Men jeg håper de en vakker dag får mulighet til å både minske og fokusere menyen til bedre råvarer og mer konsentrerte smaker. Mindre meny mer mer kvalitet i råvarene er alltid å foretrekke for oss!

Jeg var litt lei meg for at de ikke hadde iskaffe, men bare islatte, og at de blandet disse begrepene (men det gjør jo stort sett folk flest).

Vi kommer gjerne tilbake og kan anbefale stedet videre!

Dato for besøk: august 2020
2  Takk, dorthesKS
Anmeldt 11. august 2020

Hadde sett kafeen på Instagram, og kjørte ens ærend innom Skien på vei til sørlandet for å spise her. Bildene viste en superkoselig kafé med atmosfærisk bakgård, og en meny med mange fristelser, så forventningene var høye. Det var dessverre ikke verdt svippturen innom der, selv om snickerskaken var veldig god da.

Grønne planter har blitt et populært konsept, men det er viktig å huske å vanne dem. På Humlegården var vi omringet av halvdøde, triste planter. Det ødela for helhetsinntrykket.

Maten vi bestilte var helt ok. Bestilte en toast med hummus, og en med spicy avocado. Det var litt fjøssmak på hummusen, hvordan de enn klarte å få til det.. avocadotoasten var bedre, men ingenting å skrive hjem om. Hadde også en smoothie med mango og ingefær, kan ikke klage på den.

Humlegården var et godt eksempel på at det sjelden er lurt å få altfor store forventninger til noe, da blir man ofte skuffet. De gjør en god innsats på Instagram i det minste.

Dato for besøk: august 2020
Takk, Pingsy

Reisende som så på Humlegarden, så også på

Skien, Skien kommune

Skien, Skien kommune

Har du vært i Humlegarden? Del dine erfaringer!