“Skiens beste restaurant. ”
Anmeldelse av Jacob & Gabriel

Jacob & Gabriel
Vurdert som nr. 2 av 51 Restauranter i Skien
Kjøkken: Norsk, Skandinavisk, Internasjonalt
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Reservasjoner
Beskrivelse: Vi er stedet for deg som ønsker å begi deg ut på en kokkens utvalgte meny for en svært gunstig pris. I tillegg er det mulig å bestille fra vår spennende alacarte-meny.
Anmeldt 22. oktober 2018 via mobile enheter

Heldigvis tok vi turen innom restauranten i hjørnet på Arkaden. Vi var ikke klar over at vi burde hatt bestilt bord på forhånd, men det ordnet seg uten dramatikk. Vi satt oss i den trivelige baren med en øl, mens en svært hyggelig servitør gjorde klart et bord til oss. Vi valgte en treretters meny med vinpakke. Det ble kremet blåskjellsuppe, torsk og en nydelig eplekomposisjon til dessert. Alt servert av en profesjonell servitør som forklarte oss mye om maten og vinen vi fikk servert.
Det er virkelig moro å bli servert av så dyktige servitører, som i tillegg til å servere fantastisk god mat og vin, passer på at vi får akkurat nok oppmerksomhet til at vi føler oss virkelig velkommne.
Det er vel ikke den billigste restauranten i byen, men sett i forhold til kvaliteten på mat og servering, får du mye for pengene.
Ikke gå glipp av dette!

Takk, Roger C

Anmeldt 14. oktober 2018 via mobile enheter

5 retters middag m utvidet familie, og som den eneste kjøttfrie. Uten problem ble menyen
tilpasset med ostevaffel❤️, fisk, fritert risotto m m. Nydelige og spenstige smaker, litt uventet og annerledes iblant - helt herlig. Med gode viner, oppmerksom og dyktig personale så ble dette en kveld å minnes:)

Takk, Beak1708
Anmeldt 5. oktober 2018

Feiring av diamantbryllup med 10 i gruppen passet utmerket hos Jacob og Gabriel! Vi valgte en treretters, og fikk servert lokal Drangedals hjort til hovedrett. Smakfull og vakker. Porsjonene her er ikke store, men det gjør jo smaksopplevelsen betydelig større til alle rettene. Vi ble akkurat passe mette. Grundig detaljert presentasjon av mat og drikke, og vennlig serviceinnstilt personale. Godt utvalg smakfull drikke både til de som ville ha alkohol, alkoholfritt, koffein, koffeinfri og utrolig te-servering.
Et ekstra pluss til stedet for kjønnsnøytralt toalett - det setter vi stor pris på.
Ekstra pluss også fordi vi fikk vårt eget adskilte lokale, det betydde mye siden en av jubilantene sliter med hørselen.
Litt lang ventetid på maten, men hyggelig atmosfære og prat oppveier det!
Trivelig med det nye lokalet!
Takk for oss!

Takk, Kaja S
Anmeldt 21. august 2018 via mobile enheter

Helheten av hva man får her er så utrolig bra! Det er nydelig mat og drikke servert av kunnskapsrike, dyktige servitører. Alt er tilberedt til perfeksjon og man får vann i munnen bare av å tenke på det. Vil du ha matopplevelse så er det hit du må!

Dato for besøk: august 2018
Takk, Ane H
Anmeldt 10. august 2018 via mobile enheter

Midt i uken i sommer serverer de 3 retter for kr 295. Verdien på dette måltidet er mye høyere. De senker ikke standarden selv om de midt i uken senker prisen. Kjempehyggelig service og og flott interiør.

Dato for besøk: august 2018
Takk, q10

Reisende som så på Jacob & Gabriel, så også på

Skien, Skien kommune

Har du vært i Jacob & Gabriel? Del dine erfaringer!