“Great food”

Jonas B. Kristiansand
Vurdert som nr. 33 av 163 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Italiensk
Middagsalternativer: Sent på kvelden, Frokost, Lunsj, Middag, Reservasjoner
Beskrivelse: Mye mer enn bare god mat og drikke! Hvis dere ikke helt har bestemt dere – italiensk eller amerikansk på menyen, da ligger løsningen hos oss – midt på torvet i Kristiansand. Hos Jonas B. får du det beste fra to verdener – pizza og pasta, men også mange andre spennende retter du kanskje ikke tenker på før du får dem presentert i menyen. Vel innenfor dørene vil du oppleve musikk og interiør fra et lite stykke utland. Men for all del – vil du nyte maten og folkelivet ute, er det god plass på uteserveringen. Og apropos musikk – når vi en sjelden gang skrur av musikken er det bare fordi andre står klare til å overta. Live fra scenen, enten det er New Orleans-takter fra Lørdagsjazzen eller sommerkonsertene på torvet. Jonas B. er et komplett trivselssenter i Kristiansand. God mat og drikke, glade servitører, helt spesielle lokaler – til og med et eget lite selskapslokale på mezzaninen, som kan få et høyst ordinært forretningsmøte til å bli en minnerik opplevelse. Velkommen til oss!
Anmeldt 3. august 2021 via mobile enheter

Veldig god mat og hyggelige lokaler med trivelig atmosfære! Anbefaler virkelig pizzaen, den var bænkers Mette og gode, sender stafettpinnen videre.

Takk, Questern

Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

La oss bare aller først fastslå at det å bestille mat på en app ikke er kunde- eller servicevennlig med mindre man absolutt ikke vil møte andre mennesker eller prate med dem. Det at en familie må forholde seg til 1 persons mobiltelefon for å forsøke å finne ut hva man vil ha, tar tid. Dessuten får man ingen forståelse av hva man bestiller, ingen dialog med en kelner som kjenner menyens innhold, ei heller følelse av å bli sett av betjeningen. Det tar altså 3 ganger så lang tid å få bestilt, og man blir til slutt usikker på hva man ender opp med.
Dessuten tror jeg det er lite klokt å be om tips/driks ved bestilling. Jeg gir i hvert fall ikke tips før etter at vi er helt ferdige og klare til å gå. Da først vet jeg om det har vært en opplevelse verdt å gi litt ekstra for.

Denne gangen var det dessverre ikke det. Vi får tydelig beskjed ved ankomst om at app var eneste alternativ. Dog registrerte vi senere at de som sitter ute automatisk får meny på bordet. Forstå det den som kan. Men kundevennlig fremsto ikke førsteinntrykket.

Maten er overpriset i forhold til kvalitet. Jeg tviler på at det er kokkens feil, men at de heller er bundet av en drift som tilsier at maten skal tilberedes og serveres på en gitt måte.
Pizza av italiensk stil, som drukner i tomatsaus er ikke godt. Og når sausen er det eneste som gir smak, er det heller ikke et godt tegn.
Hamburgeren var ok. Skal ikke klage på den, men mette ble vi absolutt ikke. Og da er prisen drøy.

Vi orket ikke mer overpriset mat, eller bestilling via app, så vi tok desserten et annet sted.

Servitørene har nok ikke eierskap til enkelte bord. Kanskje ikke til restauranten heller, for alt jeg vet. Men 1 mannlig servitør var faktisk innom og tilbød oss mer vann. Det skal han ha.

Men det finnes så mange spisesteder i sentrum av Kristiansand at mulighetene for et godt måltid og en god opplevelse lettere kan finnes et annet sted enn her.

Takk, Markus W
Anmeldt 8. juli 2021 via mobile enheter

Bestilte bord på forhånd, var litt usikre når de stengte. Telefonen opplyser om kl 20 samt det er også infoen på fb. Men når jeg ringte inn kunne personen opplyse at de hadde åpent noen timer lengre. Bestilte bord til 1930 med hund, og fikk kjapt et fint og deilig bord.

Vi bestilte begge to pizza, men de kom tilbake etterpå og kunne ikke lage den ene pizzaen. Det var veldig skuffende og få beskjed i etterkant, var innstilt på denne pizzaen da. Uansett så ble det etterhvert en kylling burger.

Pizzaen skal ha vært knall god og kyllingburgeren var også god. Pizzaen ble bestilt med hvitløksdressing, som kom på tallerken til kyllingburger. Litt snodig men ok.

Hyggelig betjening men de hadde det travelt og vi ble litt glemt dessverre. Drikken kom sent, med var veldig god drink da.
Drikke til hunden ble glemt veldig veldig lenge, så vi spurte ei annen ei, som skulle finne, hun glemte det også. Så ei tredje spurte om vi ville ha drikke til hunden vi takket ja, og da kom det noe vann.
Litt senere kom nr 1 også løpende med noe vann til hunden men da hadde vi fått..

Til dessert ble det en irish coffee og en sjokolade milkshake. Det var veldig godt. Irishen var søt og god.
Sjokolademilkshaken var veldig mild og fin.

Sum summert er vi fornøyde ok å kommer gjerne igjen.

2  Takk, CecilieLeidland
Anmeldt 28. juni 2021 via mobile enheter

Så enkelt å bestille bord online. Svar raskt. Og så fantastisk blide og hyggelige servitørene var. Maten var knallgod. Minus for bagateller: på app får man ikke den kunnskap en kelner har. Vi ble tilbydt vanlig bestilling, men da var vi allerede igang. GT med bringebær og appelsinskall og mint ble servert plaim, med et jordbær til pynt. Ordinær GT uten lime. Men m jordbær. Den ble tatt m ut igjen, og i retur denne gang m jordbær og skive av appelsin... Tilbud om "noe annet", men vi gikk for den. Til gjengjeld hadde j bestilt cæsarsalat til jentungen som ville ha club sandwich, den fikk hun bare bytte, rett og slett. Det var service!! Jeg liker ikke å betale før maten er servert. Tips foreslås, men hvordan kan vi vite hva vi vil tipse før servering? Det er håpløst. Det burde være mulig m vipps eller no, når som helst i maten. Alt i alt: knallbra.

2  Takk, Gunnhidl
Anmeldt 27. juni 2021 via mobile enheter

Synes ikke dette var noe å skryte av. Jeg bestilte en burger uten tomat og sylteagurk. Jeg fikk burgeren med disse tingene. Det var dårlig smittevern og vi hadde bestilt bord, men måtte sitte inne selv om det var ledig ute.

Dato for besøk: mai 2021
Takk, aurorani

Reisende som så på Jonas B. Kristiansand, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Jonas B. Kristiansand? Del dine erfaringer!