“Middag med jobben”

Vurdert som nr. 2 av 138 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Sjømat, Grill
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Sjøhuset Restaurant har iover 20 år vært en institusjon blant Kristiansands beste restauranter. Her serveres fisk og skalldyr av ypperste kvalitet, levende hummer- og med godt tilbud til kjøttelskere. Med et maritimt miljø og unik beliggenhet helt i havgapet ligger alt til rette for et minneverdig måltid. På uteserveringen kan man nyte en bedre middag eller slappe av med en forfriskning i aftensolen. Åpent (kjøkken) alle dager: 15.00-23.00. Uteservering fra april og åpent fra kl. 11.00 hver dag.
Anmeldt 15 desember 2016 via mobile enheter

Har spist her ved flere anledninger, både i forbindelse med julebord og på sommeren. God mat og god service alle gangene jeg har vært her.

Takk, Heidi S

Anmeldt 12 desember 2016

Positivt: Kamskjell og smørflyndre forretten var veldig bra! noe små kamskjell som ble servert, men nivået var generelt veldig høyt. Gode smakskombinasjoner med harmoni og absolutt det lille ekstra i disse rettene. Delikat presentasjon og gav gourmet opplevelse. Hovedrett med kalv var også en veldig vellykket rett med høyt nivå, ikke like bra presentasjon men nydelig smaker her. Panna cotta i multesaus var en frisk og god dessert(meny var litt lite informativ da det ikke stod panna cotta i beskrivelsen). Flotte omgivelser med utsikt ut mot sjøen. Mye flottere i delen mot sjøen med glassvinduer enn mer støyende omgivelser lenger inne i restauranten

Negativt: Ujevnt opplevelse. Pinnekjøttet var langt unna det nivået en burde forvente her. Kjøttet var ikke mørt, og var en kjedelig opplevelse. Forøvrig var det ingen overraskelser i denne retten. Kassisk og enkelt til det kjedsommelige, Dårlig pinnekjøtt, standard kålrabistappe og Ukokte poteter ble servert. alt for harde. Sjokoladefoundant desserten var ingenting å skryte av. isen og tilbehøret var standard og forglemmelig. Sjokoladefounddanten var god men ikke noe spesielt.
Servitørene fremstår ikke veldig skolerte i servitørfaget, relativt standard opptreden, de er hyggelige og avslappet med en veldig uformell stil/fremtoning som kanskje passer bedre på den mindre gourmetaktige delen av restauranten. Men dette er det jo mange som liker så ikke et stort minus totalt sett for min del heller

Konklusjon: Ujevnt men innslag av storhet. Vi kommer igjen da flotte omgivelser og mulighet for gourmetopplevelse innimellom hvis man velger riktig rett.

Takk, Jon O
Anmeldt 10 desember 2016 via mobile enheter

Torsken var fersk og fin, lutefisken var benfri og fast i skivene. Velsmakende tilbehør til begge rettene. Kamskjell til forrett var nydelig. Hyggelig betjening og vi er glade for at de kunne presse oss inn i en travel julebordtid. Prisen var som forventet, men vi ble alt for mette til å smake på multesuppe til dessert. Vi kommer tilbake!

Takk, 357ola
Anmeldt 29 november 2016

Store forventninger til Juletorsk, men det som ble servert kan knapt bli dårligere. Halvkald torsk, kalde poteter og lunket sandefjordsmør. Torsken var en liten og mager kysttorsk. Man bør kunne forvente mer av en restaurant som ønsker å profilere seg på sjømat. Dette som ble servert kan du like godt kjøpe på et gatekjøkken.
Aldri mer på Sjøhuset.

Takk, ole t
Anmeldt 21 november 2016 via mobile enheter

Var her å åt lutefisk. Et herlig måltid, med valgfritt tilbehør. Trivelig og serviceinnstilt betjening. Kan så absolutt anbefales.

Takk, Ivar L

Reisende som så på Sjøhuset Restaurant, så også på

Kristiansand, Vest-Agder
Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Sjøhuset Restaurant? Del dine erfaringer!