“Fikk ikke spise”

Vurdert som nr. 10 av 153 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Sjømat, Grill
God for: Romantisk, Forretningsmøter, Lokalt kjøkken
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Sjøhuset Restaurant har iover 20 år vært en institusjon blant Kristiansands beste restauranter. Her serveres fisk og skalldyr av ypperste kvalitet, levende hummer- og med godt tilbud til kjøttelskere. Med et maritimt miljø og unik beliggenhet helt i havgapet ligger alt til rette for et minneverdig måltid. På uteserveringen kan man nyte en bedre middag eller slappe av med en forfriskning i aftensolen. Åpent (kjøkken) alle dager: 15.00-23.00. Uteservering fra april og åpent fra kl. 11.00 hver dag.
Anmeldt 27. juni 2020

Vi fikk ikke servering. Barna ønsket ikke mat og ville ikke ha noe på menyen, men spise litt kjeks. Da ble vi bortvist.

2  Takk, Norgesferie550

Anmeldt 22. juni 2020

Når jeg reserverte bord spurte jeg om ett fin bord ved vindu og nevnte at vi hadde bryllupsdag. Vi har aldri vært der før og hadde ingen ide om hvor det er fint å sitte på Sjøhuset. Vi fikk det fineste bord ved vindu og helt på siden.
Veldig hyggelig og proff servitør. Maten-kamskjell og kveite var kjempegod.
Vi kommer i hvert fall gjerne tilbake ved anledning.

Takk, Yvonne R
Anmeldt 20. juni 2020 via mobile enheter

Hva skjedde med sjøhuset?
Dette var en særs dårlig opplevelse!
Vi kom inn og skulle med hele familien feire sommeravslutning. Betjeningen virket stresset fra start, men vi fikk tilslutt ett enkelt bord på «ute/inne» området. Veldig spartansk, og lite innbydende.
Mat ble bestilt, med Moule Frites til de voksne, og skalldyrtallerken og Piggvar til ungdommene.
Vi som fikk «tilberedte» retter, merket med en gang at smaken ikke var den helt store. Rett og slett for lite smak.
Videre, måtte vi spytte ut omtrent for hver eneste skje vi tok av suppen i Moule frites, ettersom rensingen av blåskjellene tydeligvis ikke var gjort skikkelig.
Rur fra skjellene lå i hele suppen, og gjorde rett og slett retten uspiselig. Da vi ga beskjed om dette til kelneren, så fikk vi bare beskjed om at dette skulle tas videre med kjøkkenet! Ikke noe mer.
Kona ble syk, og måtte i all hast løpe på toalettet, og det samme ble min datter. Jeg selv ble også dårlig utover kvelden!
Dette er regelrett det verste måltidet jeg har hatt på år!! Servicen er helt borte, til tross for at vi «slapp» å betale for blåskjellene.! Her burde vi faktisk ha sluppet å betale noe som helst- og blitt invitert tilbake på husets regning ved en annen anledning.

Ikke å anbefale dette stedet!!

5  Takk, Mr_Viking1
Anmeldt 13. juni 2020 via mobile enheter

Veldig fornøyd med vårt besøk på sjøhuset. Kjempegod mat, god servering og riktig priset meny! Jeg fikk dessverre ikke med navnet på vår servitør, men hun var kjempeflink og fortjener en klapp på skuldra! Hun kom med gode vinanbefalinger og passet godt på oss gjennom hele middagen. Ingenting å utsette på vårt besøk. Topp score!

Takk, sudde69
Anmeldt 5. juni 2020

Sjøhuset er laaangt fra hva det var for noen år siden. Vegetarisk søndagsmiddag for to smakte godt, ingen tvil om det, og var nesten verdt sine nær 11-hundre kroner inkludert eplemost, dessert og kaffe, men: Opplevelsen ute i strålende sol var skuffende. Veltrimma servitører fløy fram og tilbake i stort tempo, og en fikk inntrykk av at gjester var mer til bry enn hjertelig velkomne. Rett nok var de øyensynlig instruert om å være imøtekommende, men tempoet i rydding og servering var viktigere, og man satt igjen med følelsen av å være til bry.
Dessuten manglet det en liten blomst og duker på bordene, og andre representanter fra planteriket var heller ikke å se.
Potensiale for gode opplevelser er absolutt til stede på Sjøhuset, så utnytt det, og det skal bli vanskelig å finne et ledig bord. Coronaberedskapen må også skjerpes.

Dato for besøk: mai 2020
Takk, kleppah

Reisende som så på Sjøhuset Restaurant, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Sjøhuset Restaurant? Del dine erfaringer!