“Ypperlig mat, upåklagelig service”
Anmeldelse av Sjohuset Restaurant

Sjohuset Restaurant
Vurdert som nr. 9 av 177 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Sjømat, Grill
God for: Forretningsmøter, Lokalt kjøkken, Romantisk
Middagsalternativer: Frokost, Sent på kvelden, Uteservering, Reservasjoner
Beskrivelse: Sjøhuset Restaurant har iover 20 år vært en institusjon blant Kristiansands beste restauranter. Her serveres fisk og skalldyr av ypperste kvalitet, levende hummer- og med godt tilbud til kjøttelskere. Med et maritimt miljø og unik beliggenhet helt i havgapet ligger alt til rette for et minneverdig måltid. På uteserveringen kan man nyte en bedre middag eller slappe av med en forfriskning i aftensolen. Åpent (kjøkken) alle dager: 15.00-23.00. Uteservering fra april og åpent fra kl. 11.00 hver dag.
Anmeldt 30. mai 2023 via mobile enheter

Gjensyn med klassen er alltid suksess, denne gangen var det full klaff. 20 gamle klassekamerater samlet på langbord, hvor vi bestilte mange forskjellige retter og drikke. Oppmerksomme og hyggelige servitører med humor, deilige retter ble servert nesten samtidig. En bragd, når det var deilig sjømat. Spesielt kan salaten med laks og ørret anbefales. Stor og mettende, spennende smaker og lekkert å se på. Deilig fiskesuppe med mye fisk og skalldyr, utmerket som tilbehør til husets tørre hvitvin😉

Dato for besøk: mai 2023
Takk, gelaogsaa

Anmeldt 30. mai 2023

Dette stedet passet oss utmerket. Bestilte oss 7-retters da vi ønsker å få en bedre opplevelse av maten, og ikke minst variert og nye spennende smaker. Dette stedet hadde alt. Maten var god, lokalet var helt fantastisk, og servitøren som vi hadde var i sin egen klasse. Han fortjener masse skryt. Kommer gjerne tilbake hit ved neste anledning vi er i Kristiansand.

Dato for besøk: mai 2023
Takk, minacool
Anmeldt 28. april 2023 via mobile enheter

Lest tidligere anmeldelser og valgte dette stedet idag. Vi gikk for en 5 retters meny og må bare applaudere for en meget godt sammensatt meny og tilhørende vinpakke. Dette er faktisk noe av det beste vi har fått servert. Kom uanmeldt og fikk et flott bord i vinterhaven. Hyggelig og rask servering med god forklaring på både matretter og tilhørende fantastiske viner. Anbefales på det varmeste🤗

Dato for besøk: april 2023
Takk, Tom G
Anmeldt 6. oktober 2022

Nydelig bord med utsikt over sjøen gjorde atmosfæren til noe særegent.
Vi bestilt begge skaldyrs tallerken.
Det som var skuffende er at en tallerken til den prisen ikke hadde ferske råvarer. Både hummer og snø krabbe var fryst og smakte svært lite. Reker og en Krabbe pasta lagt i krabbeskjell smakte god og var ferske.
Blåskjell og kamskjell som var varm mat smakte bra, men ikke nok man husker dette som spesielt godt.
En restaurant som sjøhuset burde nettopp være et sted som løfter sjømat til noe særegent.

Dato for besøk: oktober 2022
Takk, 781bj_rnm
Anmeldt 29. september 2022 via mobile enheter

Feiret 80 års dag for svigermor. Vi hadde en fantastisk god opplevelse. 5 retter med forskjellige drikkepakker (vin/alkoholfritt) - alt veldig fint balansert!

Kelneren var superhyggelig og velinformerende. Tok justeringer på strak arm.

I etterpåklokskapens tegn burde vi kanskje sittet inne pga litt dårlig akustikk under glasstaket. For 3 med dårlig hørsel ble ‘støyen’ litt trettende. Men det var eget valg; men greitt om betjeningen har det i mente.

Dato for besøk: september 2022
Takk, 822sigurdr

Reisende som så på Sjohuset Restaurant, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Sjohuset Restaurant? Del dine erfaringer!