“Svært lite mat til 2”
Anmeldelse av La Famiglia

La Famiglia
Vurdert som nr. 5 av 154 Restauranter i Kristiansand
Beskrivelse: Den italienske restauranten La Famiglia ligger i Børsparken, rett ved Clarion Hotel Ernst. La Famiglia er en familiedrevet, folkelig, raus og autentisk italiensk restaurant - som serverer og sjarmerer Kristiansands kvinner og menn med ekte hjemmelaget mat. De siste årene har vi som matturister reist Italia rundt og spist på alt fra lokale pizzeria til nymoderne italienske gourmetrestauranter. Og det som for oss i begynnelsen bare var steinovnsbakt pizza og hjemmelaget pasta endret seg raskt til en dyp kjærlighet for den italienske matkulturen: Raushet, enkel-het og ærlighet. I den nye italienske restauranten i Børsparken er det nettopp dette vi ønsker å gjenskape. En enkel familierestaurant med fokus på hyggelig stemning, raus betjening og selvfølgelig utsøkt mat. Vi kaller det ekte italiensk sjarm! Lokalitetene kan by på selskap til flere titalls personer, små grupper eller romantisk middag for to.
Anmeldt 25. september 2020 via mobile enheter

Vi bestilt dagen tapas for 2 pers , ingen av oss ble mette og min kone er småspist . 2 kongereker , 2 små kyllingkubber, 3 små og tynne skiver kjøtt samt brød og potet og da vi klagde var det bare forsøk på bortforklaringen
Mye folk og gjestene ble satt for nær hverandre og vi flytter plass og bad om at bord ble trukket fra hverandre

Takk, oddolsen
AndreHjort, Eier på La Famiglia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. september 2020

Hei. Du har anmeldt feil spisested. Vi er en italiensk restaurant - nemlig La Famiglia - og har derfor ikke tapas - ikke dagens - og har heller aldri hatt en rett med kyllingklubber, poteter med mer på vår meny. Setter stor pris på om du fjerner denne tilbakemeldingen snarest.

På forhånd - takk!

Mvh
André, eier / daglig leder, La Famiglia Kristiansand.

Anmeldt 24. september 2020 via mobile enheter

Vi ventet i 45 minutter på maten. Pizzaen kan ikke klassifiseres som italiensk pizza da den manglet smak og var dynket med vanlig gulost. Den smakte domino's med tynn bunn og var fettete. Restauranten får to stjerner på grunn av hyggelig service.

2  Takk, tonjeflo
AndreHjort, Owner på La Famiglia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. september 2020

Hei, Tonje.

Her på La Famiglia er vi åpne for kritikk hvis våre husregler som omhandler service, matlaging, rutiner m.m. ikke er blitt fulgt. Denne opplevelsen du derimot beskriver kjenner jeg meg likevel ikke helt igjen i, da det nemlig var undertegnede som var på jobb.
Vi oppfordrer alltid, i alle kanaler, at det bør bookes bord på forhånd, slik at vi kan være mest mulig forberedt. Når dere droppet innom i går hadde jeg 1 ledig bord igjen, det fikk dere. Når maten ble bestilt opplyste jeg om at det kunne ta litt lengre tid en vanlig, pga. fullsatt restaurant. Det tok nøyaktig 38 minutt, så kom maten på bordet. Vi er enige om at dette er lenge, og derfor beklaget jeg hele veien, både før maten ble servert og når den var ferdig. Jeg kunne nok vært enda tydeligere og informert om denne ventetiden med en gang dere kom inn døren, og ikke først når dere bestilte, og det beklager jeg.
Etter at dere hadde smakt på maten spurte jeg hvordan den var, og jeg fikk ikke et tydelig svar fra noen rundt bordet. Jeg spurte derfor igjen når dere så forsynt ut, om det var noe galt, siden 1 av pizzaene ikke var spist helt opp. Slik jeg forstod på svaret, så var dere mette og ville helst ta med resten hjem. Dere fikk da umiddelbart en takeaway-boks, samt at alle på bordet også fikk en dessert på huset. Jeg hadde lyst til å gi dere en slik hyggelig avslutning på måltidet, for jeg forstod at noe var galt, selv om det ikke kom ordentlig frem.
Våre pizzaer er kåret til byens beste for et godt år siden, og det er nøyaktig de samme ingrediensene vi bruker nå, som da. Leverandørene vi valgte når vi åpnet dørene for 3,5 år siden leverer fortsatt daglig ferske produkter til oss, bla. ost direkte fra Italia. Ikke vanlig gulost som du har en formening om. Jeg ville aldri, som eier og daglig leder godtatt slike produkter på vårt kjøkken.
Vi er likevel mennesker, og det kan godt hende vi gjorde andre feil når denne pizzaen ble laget, og det må vi i så fall virkelig beklage! Det er derfor vi spør hvordan maten er, midt i måltidet, slik at vi kan rette opp i det «der og da». Hadde dere gitt beskjed hadde vi selvsagt tilbudt ny pizza eller noe annet.
Det var for øvrig andre gjester rundt bordet som spiste andre retter – og som skrøt veldig av maten. Det er synd at det ikke nevnes her. Er hyggelig at du la merke til servicen, men jeg håper likevel du kan gjøre en ny vurdering av oss, da det helt klart finnes mange feil og mangler i denne anmeldelsen.

Med vennlig hilsen André – daglig leder / medeier.

Anmeldt 23. september 2020 via mobile enheter

Veldig koselig kveld, nydelig mat og fantastisk vin ( grappa’n falt ikke helt i smak) Helt topp med vininformasjon på norsk

Takk, 557kariannef
Anmeldt 19. september 2020 via mobile enheter

Kjæresten min og jeg hadde et supert måltid her. Koselig, god sevice og fantastisk mat. Desverre tom for tiramisu, men vi spiste antipasti og lammeskank, nydelig❤

Takk, Didi0977
Anmeldt 12. september 2020 via mobile enheter

Pizzaen var ok. Jeg syntes den var litt oljete, samboer syntes den var tørr. Så vet ikke helt om det gir mening Trodde den skulle være bedre siden den vant beste pizza 2019. Syntes Bellini har bedre pizza. Kommer nok ikke tilbake her dessverre!

Dato for besøk: februar 2020
Takk, 740sannes

Reisende som så på La Famiglia, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i La Famiglia? Del dine erfaringer!