“God og autentisk italiensk!”
Anmeldelse av La Famiglia

La Famiglia
Vurdert som nr. 5 av 163 Restauranter i Kristiansand
Beskrivelse: Welcome! At La Famiglia, we bring the authentic flavors of Italy to you. From our warm hospitality to our delicious, handmade recipes, you will experience true Italian cuisine at its finest. We look forward to seeing you. Ciao!
Anmeldt 28. juli 2021 via mobile enheter

En bedre italiensk restaurant. Virker mer autentisk enn mange andre. Avslappet atmosfære, rutete duker og hyggelig betjening. Maten var også veldig god, ikke perfekt, men generelt veldig god. Vi gir ikke helt toppscore da den henger høyt. Vil allikevel anbefale denne og dette er sannsynligvis en restaurant vi vil besøke på nytt neste gang vi er i Kristiansand

Takk, ErlendWiborg

Anmeldt 27. juli 2021

Vi var to voksne og to ungdommer, og alle var veldig fornøyd med maten. VI hadde en trivelig kelner som spøkte og passet på at vi hadde det vi skulle under måltidet. Anbefales!

Takk, Paal60
Anmeldt 26. juli 2021 via mobile enheter

Beste pizzaen jeg har spist. Spiste Pizza Parma. Fin atmosfære. God service! Kommer til å savne denne resturanten når jeg drar hjem fra ferie!

Takk, Global63799697309
Anmeldt 25. juli 2021 via mobile enheter

Fantastisk god mat og hyggelige og imøtekommende servitører.
Har besøkt denne restauranten med jevne anledninger siden den åpnet.
De leverer hver gang. Både på mat, service og atmosfære. Prisene er det heller ikke noe å si på.
Smittevern tas også på høyeste alvor.
Anbefaler alle som bor eller er på besøk i Kristiansand om å besøke denne restauranten.

Takk, 606mariusl
Anmeldt 24. juli 2021

Ble møtt av en kelner som sa det var travelt, men at de hadde flere bord ledig. Resturangen får ett pluss for rask servering av drikke å hyggelige lokaler, men ett stort minus for servise da ingen spurte om vi ønsket mere drikke mens vi ventet på maten som tok en time før den var på bordet. Maten så veldig bra ut, men lasagna var det vell mye fett og kremsmak på, og pizzaen dvs sausen var alt for salt slik at smakene på garnityr osv forsvant. Så dette er plassen for deg som liker å vente på maten, bli oversett av betjeningen (vi satt helt ved baren og kjøkkenet) liker mat som ikke smaker, samt synes at det er greit å betale overpris (ja det er dyrt ) for en fantastisk kveld

Takk, 333arner
Andre H, Eier på La Famiglia, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. juli 2021

Hei, 333arner. Takk for din tilbakemelding!

Her er det mye beklagelse og forbedring som må til, for vi har tydelig bommet på mange områder ved deres besøk.

Jeg må likevel komme med et par kommentarer til noe av det du her skriver:

Kelneren som tok dere i mot er en dedikert hovmester, noe vi har hatt hver dag siden gjenåpningen 17. juni. Når denne hovmesteren sier at det er travelt, så er det nok det. Jeg vil tro hele uteserveringen var full (slik den har vært hver dag i sommer) og den kan dere ikke se fra det bordet dere ble plassert på. Ut fra plasseringen du beskriver (bord 12#?) så kan dere heller ikke se inn i våre store selskapsrom, hvor det antagelig også var gjester. Bordet dere fikk er et av de siste som brukes (på sommerstid) når vi ellers har fullt hus. Det vil si at i overkant 30 øvrige bord kan ha vært i bruk når dere var der. Det er likevel ingen unnskylding: vi burde absolutt informert dere ved ankomst om denne ventetiden. Det er en rutine vi har, og om den ikke ble fulgt, må vi legge oss helt flate!

Det er fint å høre at dere fikk drikke raskt, men vi burde klare å følge opp med runde to. Beklager det.

En annen godt innarbeidet rutine er å spørre (ca midt i måltidet) om det smaker, slik at vi kan rette opp i eventuelle feil og mangler. Ble det gjort?
Hvis dere ikke fikk mulighet til å gi beskjed om at maten var slik som du her beskriver, så må vi igjen beklage.

Når det gjelder prisene du nevner, så er vi nok der ganske uenige. Ingrediensene vi bruker er dyrere en hos de fleste andre restaurantene med likt konsept i sentrum. Vi har heller ikke justert opp prisene på våre pizza siden før pandemien i fjor, og hvis du sammenligner oss mot lignende spisesteder i Kristiansand, så ligger vi likt og sannsynlig litt under de fleste. Vi tar dessuten ikke ekstra betalt for noen av våre glutenfrie retter, selv om resten av byen gjør det. Og drikkeprisene ligger også helt likt som «alle» andre.
Så der må jeg dessverre si at beskrivelsen er feil.

Uavhengig om vi ikke er enig i alt, så har vi bommet på mye ved dette besøket, altfor mye, og det er beklagelig. Vi er skikkelig lei oss, og vet vi kan bedre en som så!

Om vi kan få lov til å rette opp i disse feilene, og du/dere kan bli fristet til et nytt besøk, så er det på vår regning. Da setter jeg i så fall pris på om du sender meg (daglig leder) en mail (andre@lafa.no) - så kan jeg garantere at dere skal bli positivt overrasket.

Beklager igjen, håper å høre fra deg.

Reisende som så på La Famiglia, så også på

Kristiansand, Vest-Agder
Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i La Famiglia? Del dine erfaringer!