“Trivelig høsthelg”
Anmeldelse av Boen Gård

Boen Gård
Vurdert som nr. 6 av 164 Restauranter i Kristiansand
Beskrivelse: Magiske Boen Gård - Lystige lag til alle tider Noen kilometer innenfor Sørlandets svaberg ligger den staselige lystgården Boen. Gården har vært utilgjengelig for allmenheten frem til den ble åpnet for private arrangementer i 2012. Etter omfattede restaurering og oppgradering fremstår gården i dag som en perle i landsdelen. En klassisk park omkranser det vakre hovedhuset, og gjester ønskes velkommen til store, lyse rom og salonger to etasjer. Tidsriktige møbler og kunst setter en særegen ramme rundt private selskaper og bedriftsarrangementer. Det var laks og tømmer som dannet grunnlaget for Boen, og gjennom eiendommen går den lakserike Tovdalselva som gir mulighet til å kombinere arrangementer med spennende laksefiske.
Anmeldt 19. september 2021

I mangel av noen bedre bestilte vi overnatting med 3 retters på Boen gård.
Stedet er en perle ; ligger perfekt ved elven( laksefiske) og behagelig avstand fra Kristiansand og Kjevik flyplass. Flystøy eksisterer ikke om du er på soverom, kun som en svak dur.
Vi kom via Gautefall og hadde en flott biltur( med innlagt fottur på Gautefall) fra Bærum.

Super service ved innsjekking og vi ble fulgt til Kornkammeret og et deilig, stort soverom og lekkert bad.

Vi hadde booket besøk i Vinkjeller og Jeanette( sommelier) ga en levende innføring i historien rundt Boen gård fra tidenes morgen ( ca 15oo) og frem til idag: Hun serverte et glass Champagne og litt "snacks". De som gikk rett til middag fikk de samme snacks som en appetittvekker. Smart.
Tusen takk til Jeanette - dette gjorde du bra. Forøvrig var vi så heldige at vi også hadde henne som kelner og vi følte vi fikk noe ekstra der også.Nydelig mat med litt "stæsj" innimellom retter; vakkert anrettet og deilig vin.
Kvelden blir ikke bedre.

Frokost serveres med utsøkt servering og nydelig mat inkl.perfekt stekte egg/bacon samt til slutt noen vafler. Perfekt synes jeg. Hjemmelaget syltetøy og honning - dere gjør det elegant.

Så tusen takk for oss , vi anbefaler dere villg vekk

Dato for besøk: september 2021
1  Takk, guideOslo
Boen Gård, Daglig leder på Boen Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. september 2021

Hei! Tusen, tusen takk for flotte ord! det gleder oss alle at besøket var som ønsket.. Jeanette hilser tilbake og vi ser frem til å ha dere på gården igjen! Alt godt!

Anmeldt 19. august 2021

Et aldeles nydelig sted. Fantastisk god mat med egne råvarer og herlige omgivelser av naturen. Ikke minst det fine rommet! Eneste savnet var et skojern!

Takk, LeaJ244
Boen Gård, Daglig leder på Boen Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 24. august 2021

Tusen takk for flotte ord :) - skojern må vi fikse til neste gang!! :) Alt godt!

Anmeldt 7. august 2021 via mobile enheter

Veldig god mat, flotte omgivelser og god service. Vi fikk en flott kveld på Boen i august. Tre generasjoner satte pris på både mat og drikke.

Gården gir helt spesiell atmosfære og når en kan ankomme pr. båt blir det helt perfekt. Vi fikk aperitiffen i hagen med litt info om gårdens historie.

Deilig norsk mat med gode franske viner. Et utsøkt måltid!

Takk, GroKrs
Boen Gård, Daglig leder på Boen Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 9. august 2021

Hei Gro! tusen takk for flotte ord! Det gledes :) vi ser frem til å ha dere på gården ved en senere anledning..

Anmeldt 19. juli 2021 via mobile enheter

Et fantastisk sted! En oase av sjarm og hyggelig vertskap! Service og mat-/drikkeopplevelser er i aller øverste klasse. Det ble to besøk i sommer, ser frem mot neste mulighet i 2022!

Takk, PederS187
Boen Gård, Daglig leder på Boen Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 4. august 2021

Hei Peder!! Det er en glede å ha dere på besøk! - tusen takk for flotte ord og gode anbefalinger - vi gleder oss til å huse dere i 2022.. Alt godt!

Anmeldt 16. juli 2021 via mobile enheter

Boen gård var en fantastisk opplevelse. Vakker beliggenhet ved elva, interessant historie, nydelige uteområder, nennsomt restaurerte bygninger, harmoniske interiør med god blanding av gammelt og moderne, kvalitetssenger, utsøkt kortreist mat og rikholdig vinkjeller. Ikke minst: Hyggelig betjening. Anbefales varmt!

Takk, Curious36899633304
Boen Gård, Daglig leder på Boen Gård, svarte på denne anmeldelsenBesvart 18. juli 2021

Hei! Tusen takk for flott anmeldelse!! Det gledes at vi passet til deres forventning! - vi gleder oss til å ha dere på gården igjen! Alt godt!

Reisende som så på Boen Gård, så også på

Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Boen Gård? Del dine erfaringer!