“Baren på Ernst er en favoritt.”
Anmeldelse av Ernst Cuisine

Ernst Cuisine
Vurdert som nr. 104 av 168 Restauranter i Kristiansand
Kjøkken: Norsk
Middagsalternativer: Middag, Frokost, Buffet
Middagsalternativer: Middag, Frokost, Buffet
Anmeldt 4. november 2018

Her i baren på Ernst hotell får du mat, både middag og småretter, og drikke av allle sorter. I tillegg er det som oftest rolig her, snakkkenivå: innestemme. Med hyggelig bartender og gode drinker kan dette ikke bli feil. Vi kommer igjen og igjen.

Takk, JonMortenJ

Anmeldt 8. februar 2018 via mobile enheter

Ytrefileten var mør og smakte godt. Rikelig var det også. Tilbehøret var velsmakende, men potetene heller kjedelige.
Deilig rimelig dessert fulgte og gjorde opplevelsen alt i alt god til en rimelig penge.

Dato for besøk: februar 2018
Takk, 540yvonne
Kristofer E, Manager på Ernst Cuisine, svarte på denne anmeldelsenBesvart 14. mars 2018

Hei og takk for din respons her!

Hyggelig med fin tilbakemelding her og når det gjelder potetene, så er det mange ønsker å ta hensyn til og vi falt på denne husmannsversjonen som du beklagelig fant kjedelig. Til vanlig i vår restaurant kan du velge mellom 5 forskjellige typer potet til alle hovedretter.

Håper å se deg igjen snart :)

Anmeldt 25. november 2017

Blomkålsuppen til forrett smakte ikke blomkål. Den var sterkt krydret og basen kunne vært hva som helst. Smakte ok. okse fileten til hovedrett var for noen av de som satt ved mitt bord noe dårlig stekt etter deres smak( rødlig ikke rosa inni) og stedvis seig. Synd at maten ødelegger noe for totalintrykket. Servitører, oppdekking og lokaler var fantastiske

Dato for besøk: november 2017
1  Takk, Thumper1974

Hei og takk for din tilbakemelding!

Det er en god stund siden du var her og jeg kan garantere at dette ikke er tilfellet den dag i dag.

Vi har en ny a la carte meny hver sesong med mange fine retter, i tillegg til selskapsmenyer ved tilsteninger.

Håper å se deg igjen hos oss :)

Anmeldt 12. juni 2017

Forrett: blomkålsuppe med spekeskinke: Den var spiselig men hadde en noe rar ettersmak. Ikke mer å si om den annet enn at det var et greit forsøk på lage en helt ok suppe
Hovedrett: Okse med fløtegratinerte poteter. Dette var helt ok og man ble mett. Men både presentasjon og smak var simpelt. Kjøttet var ikke mørt og for mye stekt. Dette kan man lage selv hjemme uten problemer. Men i motsetning til forrett og desserten smakte det helt greit,

Dessert: Latterlig panna cotta med kaffesmak. Feil konsistens og ikke i nærheten av riktig laget. Dette smakte som noe som er ferdigprodusert langt unna og kommer i plastbokser. Nivået er som middels sykehusmat. Det er nesten verre hvis dette faktisk er laget på hotellet. og jeg vil i så fall anbefale å skifte oppskrift.

Nivåer er på et helt ok cateringnivå og svarer ikke til hotellets rykte for å være eksklusivt. Helt greit å gjøre det enkelt men her var det enkelte ting som ikke smakte spesielt godt.

Dato for besøk: juni 2017
Takk, jono783

Hei Jon!

Takk for din tilbakemelding :)

Kjedelig å lese om dine opplevelser hos oss. Siden den tid har vi fått ytterst få lignende klager. Stekegrad er en kunst og det er klart at det er bedre på den røde siden. Ift til presentasjon, så har vi noen "konservative" retter - som gjestene selv velger ut til tilstelninger. Vi har også mange retter som følger en blanding av klassisk - med touch av modernitet. Ernst er tross alt Kristiansand sitt eldste hotell, med en god blanding av modernitet.

Når det gjelder desserten, så er alt fra vårt kjøkken laget in-house. Vi har kjørt ut tusenvis av panacottaer uten slike tilbakemeldinger. Vi bruker mange forskjellige smaksvarianter, hvorav vi har brukt kaffe mange ganger pga popularitet. Alle våre kokker er også faglærte med lang erfaring, så jeg tror heller det er andre veien noen kunne gitt gode tips. Vi har i tillegg ca 30 andre desserter og jeg går personlig god for dem.

Uansett, så kan jeg tolke det som at det har vært en dag på kjøkkenet under par og beklager virkelig at opplevelsen ikke stod i stil til forventningene.

Vi vil gjerne spandere en gratis dessert på deg hvis det kunne vært av interesse. Bare send meg en mail til kristofer.eastwood@choice.no i forkant.

Håper å se deg igjen hos oss!

Anmeldt 29. januar 2017

Deilig treretter + hvilerett.
Kveite og kamskjell til første forrett. Deilig
Sashimi neste forrett, litt lite smak men godt.
Hvilerett kiwi sorbet.
Deilig entrecôte til hovedrett, men maten var litt kald,
Nydelig dessert, sjokolade og fennikelkrem i nøttekurv.
Gode viner, det var også Iseple fra Egge Gård. Men den passet ikke til desserten.
Hyggelige og flinke servitører.

Dato for besøk: januar 2017
Takk, Liv R T

Hei og tusen takk for anmeldelsen!

Gøy å lese om dine opplevelser. Ift til varmen på hovedrett, så jobber vi, som så mange andre, med dette. Vi har nå fått gode løsninger som gjør at temperaturen holder seg bedre når maten skal transporteres litt lenger enn vanlig - som til Speilsalen.

Jeg ser virkelig poenget ditt med Iseple til dessert hvor desserten overgår sødmen til eplemosen og fremstår dermed syrlig. Her har vi mange andre gode alternativer, dog med alkohol.

Takker igjen for fin tilbakemelding og håper å se dere igjen hos oss :)

Reisende som så på Ernst Cuisine, så også på

Kristiansand, Vest-Agder
Kristiansand, Vest-Agder

Har du vært i Ernst Cuisine? Del dine erfaringer!