Booking.comUSD 167
FindHotelUSD 165
eDreamsUSD 167
Anmeldt 10. juli 2020 via mobile enheter

Grei seng, bra beliggenhet og grei frokost. Dessverre fikk vi et lite dobbeltrom (hadde bestilt standard dobbeltrom) hvor det var minimalt med plass til to små kofferter, rommet vende mot innsiden av hotellet og gjorde det umulig å lufte for å få inn frisk luft, dårlig belysning på badet gjør at det er umulig å sminke seg der, ingen søppelbøtte på rommet, runde og upraktiske nattbord, dårlig renhold(skitne fuger i dusjen, tykt støvlag på lampa på badet og ventilasjonsanlegget på badet var fullt av klumper med støv/mugg og da vi kom var fellestoalettene for damer i resepsjonen stengt med begrunnelse for å forhindre covid-smitte(var visst ikke så farlig med smitte på handicap- og herretoalettet).

4  Takk, RB844
Kevin Hansi, Eier på Clarion Hotel Ernst, svarte på denne anmeldelsenBesvart 25. august 2020

Hei RB844,

takk for din tilbakemelding av hotellet.

Vi har ulike størrelser fra rom til rom, dette er grunnet de 3 ulike byggende hotellet består av. Vi har 199 rom og kan derfor anbefale og prøve et oppgradert rom neste gang.

Det er utrolig trist at du opplevde rommet som svært negativt denne gang, og jeg må bare beklage på vegnet av bedriften om rommet ikke var tilstrekkelig rengjort før ankomst. Dette er nå videreført til vår dyktige housekeeping manager som vil ta direkte tiltak retten mot dette.

Jeg leser at dametoalettet var stengt og ikke herretoalettet? I utgangspunkt skulle både herre og dame toalettet være stengt, men har vært borte i tilfeller der noen åpner disse opp for egen vinning med kø på handicap toalettet.

Gjerne kontakt meg direkte neste gang dere har gjort en booking hos oss, ettersom jeg vil gjerne følge dere opp personlig og passe på at dere får et rom med vindu som kan åpnes.

Min mail er : Kevin.hansi@choice.no

Må virkelig beklage på vegne av bedriften, og det var trist å lese at ting ikke hadde gått på skinner. Vi er kjent for å levere en høy og god standard, og det er trist at dette ikke ble gjort denne gangen. Dette blir nå fulgt opp!

Ønsker dere en fantastisk fin dag videre, og hjertelig velkommen tilbake til oss i fremtiden.

Mvh
Kevin Hansi/Welcome Office Service Manager

Anmeldt 9. juli 2020 via mobile enheter

Sjeldent jeg tar meg tid til å skrive en anmeldelse, men i dette tilfellet er det nødvendig!
Knøtte små rom, negler på badegulvet, elendig «korona» frokost med tørt brød og svett gulost.
Varme rom med null mulighet for lufting. Dårlig lys, fikk nesten klaustrofobi av å være der!
Min datter på 9 opplevde sitt værste mareritt da brannalarmen gikk midt på natta! Vi måtte evakuere og løp for livet trappene fra fjerde etasje, nesten nede, må vi snu da noen sier det er falsk alarm.
Ingen deebrifing, ingen forkaring, ingen unnskyldning. Vi spurte en vaskedame hva som forårsaket og det var en feil på varsling på kjøkkenet som tydeligvis ikke var første gang?! Hun er livredd for brann i utgangspunktet, nå sliter hun med enda mere mareritt!
Kommer aldri tilbake og kommer til å spre budskapet!

Takk, Nina371
Kevin Hansi, Owner på Clarion Hotel Ernst, svarte på denne anmeldelsenBesvart 19. juli 2020

Hei Nina371,

tusen takk for din tilbakemelding.

Her ser jeg det er flere ting som ikke sto til din forventning hos oss. Det har vært store utfordringer rundt smittevernstiltakene og restriksjonene som har vært rundt frokost buffet på hotellet. At kvaliteten skulle synke ettersom disse tiltakene ble innført er veldig beklagelig og blir fulgt opp!

Det er trist å lese at din datter på 9 år skulle oppleve en slik uønsket hendelse midt på natten. Grunnet bacon fet i en ovn, medførte dette til røyk på kjøkkenet som slo ut en sensor. Dette gjorde at brannalarmen gikk, noe den har som jobb å gjøre når det er røyk.

Selv om dette var en uønsket hendelse, er det også veldig betryggende og se at systemet funker og at alarmene våre er aktive/sensitive. Dette er for å ha god trygghet og sikkerhet for gjester og ansatte. At ikke dere ble fulgt opp eller fikk noe informasjon i ettertid er noe vi tar med oss videre på hotellet og tar tiltak retten mot.

Dette kan være et tilfelle og en fin mulighet for å informere datteren din rundt hvorfor alarmen går og viktigheten rundt dette. Mange barn blir redde av alarmen ettersom dette er en ukjent lyd og at den er ekstremt høy. Med en god prat og hvorfor alarmen er så høy og hva man skal gjøre når den alarmen går, er dette veldig lærerikt og betryggende for barn også.

Dette kan også redde liv om det skulle oppleves i fremtiden, om det skulle være en ekte brann.

Gjerne kontakt kevin.hansi@choice.no neste gang dere skal til Kristiansand, så vil det bli fikset en hyggelig pris og et fint rom i den nyere delen på hotellet.

Ønsker deg en fin uke videre!

Med vennlig hilsen,
Team Ernst.

Anmeldt 7. juli 2020

1. Fikk ikke wi-fi.
2. Nøkkelkortene sluttet å fungere.
3. Heisen fungerte nesten aldri som den skulle.
4. Kø-tiden i resepsjonen var latterlig lang!
5. Resepsjonen tok aldri telefonen.
Om det var leid inn for lite folk i disse koronatider, eller de hadde feil på systemene vet jeg ikke. Ble uansett misfornøyd.

Pluss med hotellet: okey frokost, og var fornøyd med rommet vi fikk. Ikke minst er beliggenheten perfekt. Det blir nok derimot ingen retur hit ved neste besøk til Kristiansand.

Takk, xhelenes

Tusen takk for din tilbakemelding på ditt opphold hos oss!
Her må jeg bare legge meg flat på vegnet av hotellet og bedriften. Grunnet store utfordringer med systemsvikt i høysesongen + akutt sykdom midt i ferieavviklingen, bydde dette på enorm problematikk for gjester og ansatte.
Dette er noe som har blitt fulgt opp med hovedkontoret, som nå har tatt grep rundt disse utfordringene.
Dessverre var dette noe som vil aldri ønsket at våre gjester skulle oppleve, eller at våre gjester skulle trenge å få oppleve gjennom et opphold hos oss. Vi er et ærverdig hotell som har stått over 100 år, og vi godt kjent i hotellverden for reisende gjester og konkurrenter. Det gjør meg trist å lese at det har vært stor ventetid og lenger en forventet.
Vi står i en unik og uforutsigbar situasjon som ingen kunne ha spådd rundt Covid-19. Vi har gått fra å ha et fullt hotell til 0 gjester, så vært stengt i 3 måneder.
Nordic Choice hotels kjørte ut en kampanje som medførte oss (Heldigvis) fullt hotell i sommersesongen. Dette gjorde at vi gikk fra permitteringer til full drift. I oppstarten medførte dette at maskineriet vi er, gikk på halv tank. Dette er noe nå som er 100% oppe å går, og alt er tilbake til det nivået vi er kjent for.
Jeg beklager at situasjonen og den opplevelsen du fikk, ettersom dette ikke var noe du hadde forventet. Hotellet og bedriften har aldri opplevd en slik situasjon før, og derfor må jeg bare beklage på vegne av teamet.
Vi vil gjerne sette inn poeng på medlems

Anmeldt 6. juli 2020

Hotellet gir et flott inntrykk når man kommer til resepsjonen, men det blir med det . Begge rommene er varme og man trenger vifte ved sengen for å overleve natten , selv om man setter brytere på minus så endrer ikke temperaturen seg markant.

Ikke dra fingeren på toppen av senge gavelen fordi da får du en finger full av støv.

Etter vi har lagt oss i sengen på vår andre kveld kommer det en annen gjest inn på rommet som har fått samme rom som vi allerede bor på , dette er en utrolig ekkel opplevelse og burde ikke være mulig at skal skje.

Vi har hatt 3 dager på rad hvor vi har mått gå ned i resepsjonen for å bytte rom kort fordi de plutselig har sluttet å fungere.

Denne turen har gitt mer stress knuter enn følelsen av ferie.

Takk, 853olechristianr

Hei 835olechristianr,
Takk for at du valgte å bo hos oss og mange takk for din tilbakemelding!

Vi setter stor pris på at du sier i fra og har nå mulighet til å sjekke mangel og feil og rette det opp for neste gjest!

Jeg beklager på det sterkeste at rommet ditt ikke var regngjort godt nok. Jeg skal formidle det til våre ansatte og sørge for at de gjør nødvendige tiltak og forbedrer rengjøringsrutinene.

Jeg håper du hadde et ellers trivelig opphold hos oss og ønsker deg velkommen tilbake!
Håper du hadde ellers et trivelig opphold og vi ser frem til å se deg igjen hos oss!

Ha en fantastisk dag og hjertelig velkommen tilbake!

Anmeldt 4. juli 2020

Blir kastet ut av rommet vårt en dag før tiden. Går ned i skranken og spør hva som har skjedd, blir da møtt av en sur ansatt som vi opplever knapt tror på det vi sier, og vi står der og føler oss som to idioter. Når vi til slutt får lov å vise han ordrebekreftelse på mail, begynner ting å snu. Får ingen unnskyldning!!! Full forståelse for at feil kan skje (det er ikke problemet her), men når man blir møtt som at vi er to idioter, blir det en veldig dårlig opplevelse!!

Anmeldelse samlet inn i partnerskap med NordicChoiceHotels.com
Takk, inalonning

Hei Inalonning,

Takk for at du valgte å bo hos oss og mange takk for din tilbakemelding!

Vi setter stor pris på at du sier i fra slik at vi kan jobbe for å bedre servicen for våre gjester.

Det er beklagelig at du ikke opplevde oss som imøtekommende! Vi vil framstå som vennlige og serviceinnstilte, og det er synd at vi ikke klarte å levere denne gangen. Jeg kommer til å ta med tilbakemeldingen videre til våre ansatte i resepsjonen.

Dette blir nå fult opp internt med de ansatte og tilbakemeldingen er tatt videre i bedriften.

Håper du ellers hadde et trivelig opphold og ser frem til å se deg igjen!